مشاوره رایگان : 09173119959
سئو مخفف چیست؟
درست در همین لحظه که وارد این صفحه شدید در اولین پله و مرحله یادگیری سئو ایستادهاید. جایی که لازم نیست هیچ پیشزمینه و دانش قبلی در مورد سئو داشته باشید. بدیهیترین و اساسیترین نیاز بعد از گذراندن آموزشهای راهاندازی کسبوکار آنلاین و ایجاد وبسایت تجاری، آشنایی با اصول سئو (به انگلیسی: SEO و مختصر Search Engine Optimization) است. ما شما را در میانه راه تنها نمیگذاریم و تا آخر قدمبهقدم شما را در مسیر کارآفرینی آنلاین همراهی میکنیم. پس بدون ذرهای دودلی و اضطراب این مقاله را مطالعه کنید.
سئو کردن چگونه است؟ برای اینکه روند انجام سئو را بشناسیم، ابتدا لازم است کمی درباره نحوه کار موتورهای جستجو بدانیم. پیش از پیدایش موتورهای جستجو، هر کس میخواست اطلاعاتی را در وب پیدا کند، باید آدرس سایتی که اطلاعات مورد نظر در آن بود را از قبل بداند. با بزرگ تر شدن اینترنت و گسترش وب و افزایش تعداد وبسایت ها، عملا درصد بسیار بالایی از وبسایت ها کاملا ناشناخته می ماندند، حتی اگر اطلاعات بسیار نابی در آنها بود.
ظهور موتورهای جستجو برای حل این مشکل موتورهای جستجو به وجود آمدند. موتورهای جستجو با کمک رباتهایی تمام سطح وب را اسکن کرده و آن را شاخص گذاری میکردند، یعنی صفحات وب را بر اساس کلماتی که در آنها استفاده شده بود، شمارهگذاری و نشانهگذاری میکردند.
با این کار وقتی کلمهای در موتورهای جستجو سرچ میشد، آنها صفحات مرتبط با کلمهی جستجو شده را پیدا کرده و به کاربر نمایش میداند. حال هر چقدر آن کلمه، در صفحه بیشتر استفاده شده بود، آن صفحه رتبه بهتری هم میگرفت.
سوء استفاده از ساده بودن موتورهای جستجو همانطور که گفتیم در ابتدا تعداد کلمه در صفحه مهمترین ملاک موتورهای جستجو برای رتبه دهی به سایتها بود. همانطور که میتوان حدس زد،
سو استفاده های بسیاری از این موضوع شد و عملاً مدیران وبسایت ها برای بالا بردن سایتشان در گوگل به کاری جز تکرار کلمه احتیاج نداشتند و به این ترتیب سطح وب پر از سایت هایی شد که تنهای محتوایشان تکرار یک کلمه بود.
هوشمند شدن موتورهای جستجو به خصوص گوگل پس از آن گوگل و موتور جستجوهای دیگر با بهبود الگوریتم و استفاده از هوش مصنوعی ملاکهای بسیار بیشتری را برای رتبه دهی به سایتها در نظر گرفتند که در ادامه به برخی از این ملاکها، خواهیم پرداخت.
مزیتهای سئو چیست؟
-سئو باعث افزایش بازدید از سایت میشود.
-باعث برند شدن و بالا رفتن اعتبار وبسایت میشود.
-باعث فروش بیشتر و در نتیجه کسب سود میشود.
-اغلب کاربران موتورهای جستجو تنها روی یکی از 5 نتیجه اول از صفحه نتایج کلیک میکنند؛ بنابراین اگر برای مطالب خود به دنبال خواننده هستید یا برای فروشگاه خود به مشتری نیاز دارید، ناچارید که در رتبههای بالای نتایج جستجو باشید.
-سئو تنها برای سازگاری با موتورهای جستجو نیست، بلکه یک سئوی خوب موجب بهبود تجربه کاربری و کاربرد بیشتر یک وبسایت میشود.
-سئو برای دیده شدن وبسایت شما در شبکههای اجتماعی مفید است. نزدیک به سه میلیارد نفر از مردم جهان حداقل در یکی از شبکههای اجتماعی حضور دارند. محتوای شما اگر در نتایج جستجو جایگاه مناسبی داشته باشد و کاربر آن را انتخاب کند، بهاحتمال زیاد در یکی از شبکههای اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر به اشتراک گذاشته میشود و این اشتراک به معنای یک لینک مفید برای بهبود رتبه وبسایت شماست.
-سئو ماندگاری بسیار بالاتری نسبت به دیگر روشهای بازاریابی دارد.
-هزینهای که برای سئو میشود، چندین برابر بازگشت سرمایه در پی خواهد داشت
Cyrus Shepard، موسس Zyppy SEO میگوید : سئو به معنای قرار گرفتن وبسایتها در دیدرس هر چه بیشتر کاربران در موتورهای جستجو است. بعد از تمرینهای زیاد، آزمون و خطا و سعی و کوشش مستمر، تلاش هایتان به ثمر خواهد نشست.
دقیقا چه عواملی بر سئو سایت تاثیر دارند؟
اینکه واقعا چه معیارهایی در رتبهبندی سایتها دخیل هستند، مشخص نیست و گوگل مانند گنجی پنهان از آنها محافظت میکند. اینکه یک وبسایت در لیست نتایج گوگل در رتبه بالاتری نمایش داده شود و یا اینکه از رتبه فعلی خود سقوط کند، به رقبای آن وبسایت بستگی دارد.
گوگل تمام تلاشش را میکند که بهترین و مرتبطترین وبسایتها را به کاربران خود عرضه کند. برای این منظور تعداد زیادی پارامتر ارزیابی را مورد بررسی قرار میدهد. هرچه وبسایت امتیاز بهتری در رابطه با این پارامترها بدست آورد، رقبای خود را کنار زده و در واقع باعث سقوط آنها میشود و خودش را به بالای لیست نزدیکتر میکند. بر اساس تجربه و بررسی سایتهایی که در صفحه اول گوگل نمایش داده میشوند، عوامل زیر را میتوان از مهمترین پارامترهای تعیین رتبهبندی سایت توسط الگوریتم گوگل بیان کرد.
-ساختار قالب -کیفیت محتوا -آدرس دامنه -وضعیت هاست -کلیدواژه یا کلمهکلیدی -تجربه کاربری -لینکهای داخلی -لینکهای خارجی (بکلینک)
Barry Schwartz، مدیرعامل RustyBrick میگوید: سئو در واقع روند دریافت محتوا برای خزیدن، فهرست شدن و کسب رتبه بالا از گوگل و سایر موتورهای جستجو است.
آیا وبسایت من نیاز به سئو دارد؟
در یک پاسخ کوتاه؛ بله. تمامی وبسایتها نیاز به سئو کردن دارند. اگر میخواهید در اینترنتت دیده شوید به سئو کردن احتیاج دارید. بدون سئو کردن و گرفتن رتبه در گوگل، وبسایت شما منزوی خواهد شد و هیچوقت بازدیدکنندگان زیادی نخواهد گرفت.
چگونه سئو کنیم؟ همانطور که پیشتر توضیح دادیم، سئو روشهای مختلفی دارد. پیش از همهچیز باید بدانید موتور جستجو چه ملاکهایی دارد و در حال حاضر کدام ملاکها از بقیه مهمتر هستند. پس از آن باید استراتژی سئو خود را تنظیم کنید و در این استراتژی تمام روشها و تکنیکهایی که باید برای سئو کردن استفاده شوند را مشخص کنید.
اگر تخصصی در این زمینه ندارید و تازه با خواندن این مقاله با سئو و اهمیت آن آشنا شدید، بهتر است انجام سئو را به یک متخصص واگذار کنید. توجه داشته باشید که سئو کردن سایت بدون داشتن دانش کافی در این زمینه، میتواند منجر به حذف کامل وبسایت از نتایج جستجو شود.
Carl Hendy، مشاور Ecommerce و سئو در carlhendy.com میگوید:
اگر سئو را به سادهترین شکل تعریف کنیم، معنای آن چنین میشود: سئو کار را برای موتورهای جستجو آسان میکند. به این معنا که موتورهای جستجو در پیدا کردن وبسایتها، درک کردن محتوا و رتبهبندی آنها بر اساس میزان محبوبیت و مرتبط بودنشان کارشان راحتتر میشود. این کار از طریق مجموعهای از فعالیتها شامل تغییرات فنی، محتوای وبسایتها، PR، تجربه کاربری و فراهم کردن خدمات مناسب انجام میشود.
ما از جدیدترین تکنولوژی های تحت وب بهره می بریم.برای سفارش طراحی سایت خود با شماره 09173119959 تماس بگیرید
نام و نام خانوادگی :*
ایمیل :
نظرات: *
خدمات طراحی سایت سیرن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه طراحی سیرن می باشد و هر گونه کپـی برداری از آن پیــگرد قانـونی خواهد داشت
صفحه نخست
سفارش طراحی
نمونه کارها
وبلاگ
تماس با ما