مشاوره رایگان : 09173119959
فروشگاه های اینترنتی نیز مانند فروشگاه های فیزیکی پیچیدگی های خاص خودشان را دارند، برای مثال: برای فروش های بین المللی، ارتباط با مشتریان برونگرا، شخصی سازی تجربه خرید و ... چه المان هایی را درنظر گرفته اید؟ گرفتن تصمیمات مناسب در این زمینه ها و زمینه های بسیار زیادی که در این خصوص وجود دارد می تواند به شما در موفقیت بسیار کمک کند.
یکی از مزایای فضای مجازی هزینه های بسیار پایین نسبت به فضای فیزیکی است.
برای مثال اگر شما بخواهید یک فروشگاه خرده فروشی را در فضای فیزیکی راه اندازی کنید نیاز به هزاران دلار سرمایه برای اجاره و مواد اولیه ای مانند طراحی نشان تجاری فروشگاه، طراحی فروشگاه، خرید موجودی، تجهیزات فروش و ... دارید فروشگاه های خرده فروشی در محیط فیزیکی نیاز به استخدام کارمند برای پیشبرد مار و اگر محیط فروشگاه کمی بزرگتر باشد نیاز به استخدام نگهبان نیز خواهد بود.
در این حالت فروشگاه های اینترنتی نیز باید گران قیمت باشند ولی جالب است بدانید هزینه راه اندازی فروشگاه های اینترنتی کوچک (آمار جهانی در سال 2019) حدود 418 دلار تخمین زده شده است که این فروشگاه ها می توانند در یک سال به فروشی بالغ بر 31600 دلار دست پیدا کنند. سایت های فروشگاه سازی مانند shopify امکاناتی مانند بارگذاری تم فروشگاهی و ... را به شما می دهد و شما می توانید با استفاده از این امکانات با کمترین هزینه فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید. شما بعد از بزرگ شدن فروشگاه و نیاز به کمک می توانید نیرو استخدام کنید و این نیرو ها نیز به صورت غیر حضوری و دورکاری می توانند به شما کمک کنند!
یکی از ویژگی های فروشگاه های آنلاین فعالیت 24 ساعته آن است.
فروشگاه های فیزیکی محدود به محله و زمان کاری هستند و معمولا از ساعت 9 صبح تا 9 شب فعال هستند و اگر شما ساعت 4 صبح به چیزی نیاز داشته باشید با مشکل مواجه خواهید شد؛ فروشگاه های اینترنتی این مشکل را برای شما کاملا برطرف کرده اند و شما از هر نقطه جغرافیایی ای(در صورت پشتیبانی توسط شرکت یا فروشگاه مورد نظر) می توانید خرید خود را انجام داده و محصول خود را دریافت کنید.
برخی از افراد در ساعات غیر نرمال فعالیت می کنند (مانند شب کار ها و ...) که این افراد بخشی از مخاطبان شما را تشکیل می دهند و باید نیاز آنها را تامین کنید. شما برای این کار نیازی به استخدام نیروی شب کار یا نگهبان برای فروشگاه ندارید و تنها کافیست این بسته هارا به پیک برسانید تا آن نیز محصول را به مخاطبان برساند.
یکی از مزایای برند های نوپا این است که به واسطه این روش می توانند محصولات خود را در سراسر جهان به فروش برسانند برای مثال اگر شما در ایران زندگی می کنید می توانید مشتریانی در انگلیس، استرالیا، آمریکای جنوبی، چین و یا کشور های همسایه خود داشته باشید. شما برای این کار می توانید از سیستم های حمل و نقل بین المللی و ... استفاده کنید تا برای شما قیمت به صرفه ای داشته باشد تا بتوانید کاربران خود را به خوبی تارگت کنید.
فروش اینترنتی به خوبی می تواند سرعت رشد و ورود به بازار شما را افزایش دهد و در بازار های محلی بیشتر از رقبای خود به سود برسید.
یکی از مزیت های عالی ای که در تجارت الکترونیک دارید این است که بتوانید محصولات پر فروش خود را به راحتی به مشتریان خود نمایش دهید، این کار محدود به یک فیلد خاص نمی شود، برای مثال اگر شما در وب سایت خود آجر و سیمان به فروش می رسانید می توانید بسته به کیفیت و نوع محصول مشتریان خود را انتخاب کنید و مشتریانی که برای خرید آسان به اینترنت مراجعه می کنند را مشتری خود کنید.
یکی از دلایلی که می خواهید به مشتریانتان بگویید که چه چیزی را خریداری کنند این است که مشتریان بیشتری قبلا آنرا خریداری کرده اند و کیفیت، ظاهر و ... آن از نظر مشتریان تایید شده است. برای اینکه بتوانید محصولات جدید خود را با مشتریانتان به اشتراک بگذارید باید از شبکه های اجتماعی و رسانه های خودتان، تبلیغات های هدفمندی که مشتریان خود را تارگت کرده اید و ... استفاده کنید.
دقت داشته باشید تصاویر باکیفیت و توضیحاتی که برای مخاطبان قرار می دهید بی نهایت در جذب مشتری و روند رشد برند شما تاثیر گذار است، پس به هیچ وجه این مورد را دست کم نگیرید.
شخصی سازی می تواند تاثیر بسیار بالایی بر روی مشتریان شما داشته باشد و می تواند بسیاری از افراد را ترغیب به خرید اینترنتی کند. طراحی صفحات فرود متفاوت می تواند به شما کمک کند تا مشتریان خاص خود را مورد هدف قرار دهید و این مانند کارهایی است که شما در فروشگاه های خودتان انجام می دهید تا در اولین دید مشتری را به خود جلب کرده و محصول را خریداری کند.
شما باید به سختی کار کنید تا بتوانید مخاطب مورد نظر خود را شناسایی کرده و مطابق با میل آنها، آن صفحه را طراحی کنید و بعد از اتمام طراحی صفحه فرود کمپین های تبلیغاتی خود را لانچ کرده و با آسودگی تمام نتایج تلاش های خود را نظاره کنید.
سعی کنید لیست ایمیلی بر اساس خرید ها، مکان های جغرافیایی و یا میزان خرید های مشتریان تهیه کنید. شما همچنین باید لیست ایمیلی از افرادی که فقط از سایت شما بازدید کرده اند داشته باشید تا تبلیغات های خود را بر اساس مواردی که در جستجوی انها بوده اند و یا لیستی که در سبد خرید خود اضافه کرده ولی خرید را انجام نداده اند ارسال کنید.
فروشگاه های اینترنتی بر پایه هر ورود می باشند و مانند این است که یک مشتری وارد فروشگاه شما شده است؛ شما باید به محض ورود مشتری جدید پیغام خوش آمد گویی را به مشتری نشان دهید، مانند " سلام جناب آقا/ خانم ... از دیدار مجدد شما خرسندیم"
بسته بندی شما به وضوح بر روی فروش شما تاثیر گذار است و این که مشتری احساس خوبی به بسته بندی محصولات شما داشته باشد احتمال خرید بالایی خواهید داشت.
شما همچنین می توانید میزان فروش محصولات خود را بر اساس رفتار مشتری و آن چیزی که گمان می کنید مفید است برنامه ریزی کنید تا بتوانید فروش فوق العاده ای داشته باشید.
یکی از مواردی که شما باید به آن دقت داشته باشید استخدام نیروی کار مقرون به صرفه است که همانطور که قبلا ذکر شد شما می توانید این کار را در هرجایی از جهان انجام دهید.
شما می توانید کارمندانی استخدام کنید که هزینه زندگی در آنها به شدت پایین است. میزان نیاز شما به کاربران آنلاین به مراتب کمتر از کارمندان فعال در فروشگاه های فیزیکی است.
یکی دیگر از مزایای فروشگاه اینترنتی امکان تمرکز فروش بر روی محصولی خاص است. اگر شما از تصاویر حرفه ای به همراه رنگ هایی جذاب و جنبه های محرک انسانی استفاده کنید می توانید در تبلیغات های خود فروش خوبی را تجربه کنید. برای ایجاد تحریک بیشتر شما می توانید از تایمر های معکوس و بازه محدود خرید کاربران را ترقیب به خرید آنی کنید.
برخی از افراد علاقه ای برای رفتن به فروشگاه های مصالح ساختمانی را ندارند و دوست ندارند با کارگران آنجا در ارتباط باشند. یکی از مزایایی که فروشگاه های اینترنتی دارد این است که شما می توانید این مخاطبان را شناسایی کنید و فروش آنلاین خود را انجام دهید و نیاز این گروه از انسان ها را نیز برطرف کنید. اگر زمانی مشتری بخواهد با مدیر مجموعه در ارتباط باشد می تواند با استفاده از چت آنلان، ارسال فیدبک یا ایمیل این کار را انجام دهد.
یکی دیگر از مواردی که فروشگاه اینترنتی در اختیار شما قرار می دهند آنالیز اطلاعات و رفتارمشتریان شما است. بسیاری از مشتریان علاقه ای به ارسال ایمیل یا کدپستی به فروشندگان فیزیکی نمی باشند ولی در فروشگاه های اینترنتی شما می توانید نام، نام خانوادگی، ایمیل، شماره تلفن، آدرس و ... را بسته به نیازی که دارید از مشتری دریافت کنید.
شما می توانید از این اطلاعات برای مدیریت بازاریابی و هدفمند کردن آن و همچنین بازاریابی نظرسنجی هم استفاده کنید ولی اگر مشتریان شما در اتحادیه اروپا حضور دارند حتما قوانین GDRP را در تبلیغات های خود در نظر داشته باشید.
صف های طولانی و ازدیاد مردم می تواند موجب جلوگیری از خرید کافی شود ولی در فروشگاه های اینترنتی هزاران نفر می توانند به صورت همزمان خرید های خود را انجام دهند و بعد از مدتی معلون بسته های خود را دریافت کنند.
سرعت رشد کسب و کار های اینترنتی به سرعت در حال زیاد شدن است پس شما با رعایت اصول و هدفمند کردن کمپین های خود از تبلیغات هراسی نداشته باشید.
اگر محصولات فیزیکی مانند مصالح ساختمانی را به فروش می رسانید، بجای گسترش فروشگاه های خود باید بر روی گسترش انبار و تولیدی های خود تمرکز کنید و فروش را به صورت آنلاین پی گیری کنید و اگر محصولات اطلاعات محور به فروش می رسانید یک چالش بزرگ برای شما ایجاد شده است و آن اینکه باید زمانی را برای تولید کتاب های مجازی، دوره های انلاین و ... صرف نمایید.
شما می توانید فروش فروشگاه اینترنتی خود را به واسطه محتواهای متنی، ویدئویی و ... باکیفیت افزایش دهید. شما با تولید محتواهایی باکیفیت و انتشار آنها در فضای مجازی و اینترنت می توانید ترافیک های ارگانیک بالایی را از طریق موتور های جستجو و شبکه های اجتماعی داشته باشید ولی این روند باید در کنار تبلیغات های متنی و کلیکی شما ادامه داشته باشد.
همانطور که میدانید فروشگاه اینترنتی نیز مانند سایر کسب و کار ها دارای مزایا و معایبی است که باید بازرگانان و صاحبین مشاغل از آنها طلع باشند و با دیدی باز وارد این عرصه شوند. در ادامه به برخی از این موارد خواهیم پرداخت.
به دلایل زیادی احتمال دارد که سایت شما از دسترس عموم خارج شود، برای مثال اگر پلاگینی که دارای مشکل است را نصب کنید احتمالا خطای 5xx دریافت خواهی کرد، این اتفاق می تواند زمانی که شما تبلیغات سنگینی رفته اید نیز رخ دهد و دلیل آن عدم توانایی پشتیبانی سرور از شما می باشد.
پیداکردن بازار یکی دیگر از معایب فروشگاه های اینترنتی است. برخی از این نیچ مارکت ها به دلیل اینکه مردم به آن توجه کرده اند بسیار رقابتی می شود. اگر رقبای شما در شبکه اجتماعی فیس بوک به فعالیت خود ادامه می دهند، بهتر است این کار را شما در پینترست و یا موتور های جستجو انجام دهید و فضاهایی که هنوز تقریبا بکر مانده اند را فتح کنید.
اگر برای کسب و کارتان نیاز به تبلیغ در شبکه های اجتماعی دارید این کار را انجام دهید. شما می توانید با تولید محتوا هایی جذاب و اثربخش مشتریان خود را به سمت برند خود جذب کنید و این همانند مبارزات انتخاباتی است.
مشتریان دوست دارند زمانی که سوالی را مطرح می کنند به آنها پاسخ داده شود برای مثال زمانی که در فروشگاهی سوالی را از شخصی می پرسید به شما به سرعت جواب داده خواهد شد ولی در بسیاری از کسب و کار های آنلاین اینترنتی چنین چیزی نیست و زمان پاسخ گویی با تاخیر بسیار زیادی روبرو است.
این نکته را در نظر داشته باشید؛ زمانی که شما پاسخ گویی به یک مشتری را به تعویق می اندازید آن منتظر جواب شما نخواهد ماند و به سراغ فروشگاه دیگری رفته و خرید را از انجا انجام خواهد داد!!!
شما می توانید از یک چت بوت برای مدیریت مشتریان خود استفاده کنید به این صورت که سوالاتی که به صورت متداول از شما پرسیده می شود را رباط از مشتریان بخواهد و با بازه زمانی یا در صورت دریافت متن، سوال و جواب را ادامه دهد. این گزینه به هیچ عنوان کیفت یک اپراتور را نخواهد داشت و بهتر است خودتان این سوالات را پاسخ دهید.
یکی از بدترین مواردی که در فروشگاه های اینترنتی وجود دارد شیوه حمل و نقل محصولات و رساندن آن به دست مشتری است. زمانی که مشتری از شما محصولی را خریداری می کند، در زمانی که گفته اید باید محصول به دست مشتری شما رسیده باشد. برخی از فروشگاه های اینترنتی زمانی را برای تحویل کالا مشخص نمی کنند و مشتری نمیداند هفته بعد محصول را دریافت خواهد کرد یا کی؟ این درحالی است که مشتریان علاقه دارند تا خودشان زمان تحویل محصول را انتخاب کنند و این یک مزیت به حساب می آید.
با وجود رشد چشمگیری که فروشگاه های اینترنتی داشته اند همچنان خرده فروشی ها دارای طرفداران بسیاری است. در سال 2014 صنعت خرده فروشی درآمدی حودو 22 تریلیون دلار داشته است و تجارت آنلاین تنها 1.3 تریلیون دلار از این بازار را صاحب شده است. با رشد و گسترش فروشگاه های اینترنتی مدیران فروشگاه ها با بررسی هایی که بر روی بازار های گوشه انجام می دهند ولی حضور در بازار های فیزیکی جایگاه خود را دارد. چرا آمازون که دارای بزرگترین سیستم لجستیک را در سراسر دنیا دارد به راه اندازی فروشگاه های محلی روی آورده است؟ با اینکه این بازار 1.3 تریلیون دلاری پتانسیل بالایی را برای درآمد زایی شما ایجای می کند ولی شما باید بازار فیزیکی را نیز داشته باشید تا برند قدرتمندی در حوزه کاری خود شوید.
ما از جدیدترین تکنولوژی های تحت وب بهره می بریم.برای سفارش طراحی سایت خود با شماره 09173119959 تماس بگیرید
نام و نام خانوادگی :*
ایمیل :
نظرات: *
خدمات طراحی سایت سیرن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه طراحی سیرن می باشد و هر گونه کپـی برداری از آن پیــگرد قانـونی خواهد داشت
صفحه نخست
سفارش طراحی
نمونه کارها
وبلاگ
تماس با ما