مشاوره رایگان : 09173119959
آیا وب سایت شما تعداد بازدید کننده زیادی دارد ولی باز هم به نتیجه دلخواه نمیرسید؟ طراحی سایت با هدف هدایت موثر بازدید کنندگان و متقاعد کردن آنها برای انجام کاری که میخواهید یک شاهکار است. البته توجه کنید که این اصلا کار آسانی نیست و هیچ میانبری وجود ندارد که بتوانید در عرض مدتی کوتاه به این موفقیت برسید.
تجارت الکترونیک بین صنایع در حال پیشرفت، سریعترین میزان رشد را دارد و انتظار میرود که فروش تجارت الکترونیک در سال ۲۰۲۰ تا ۵۲۳ میلیارد دلار افزایش پیدا کند. چنین توسعهای ممکن است، برای کسانی که به صورت آنلاین خرید میکنند، فرصتهای زیادی را به وجود بیاورد. برای کسانی که تجارت آنلاین دارند، اگر واقعا میخواهند به نقطه اوج کاری خود برسند، بهینه سازی سایت باید از اولویتهای اول باشد. دلیل آن هم این است که رقابت در این عرصه روز به روز سختتر میشود و تکنیکهای سئو و طراحی سایت هم مدام به روز میشوند.
تعداد زیادی وب سایت خرید آنلاین کالا و خدمات در سراسر جهان وجود دارند. با این وجود، کاربران که میتوانند تنها با لمس یک دکمه، به تعداد نامحدودی فروشگاه که هر کدام ممکن است رقیب شما باشد، دسترسی پیدا کنند. توجه کنید که بر خلاف فروشگاههای فیزیکی، کاربران در فضای مجازی برای پیدا کردن محصول دلخواهشان، هیچ مشکلی برای رفتن از یک فروشگاه به فروشگاه دیگر ندارند. پس این نکته برای بازاریابان دیجیتال خیلی مهم است که بتوانند نیازها و خواستههای مشتریان را به بهترین شکل برآورده کنند.
در بسیاری از موارد، یک سایت فروشگاهی و تجاری، تنها به چند ترفند و خصوصیت رابط کاربری نیاز دارد تا نرخ تبدیل (تبدیل یعنی متقاعد کردن کاربران برای انجام کاری که میخواهید) را بالا ببرد و نیازی به بازطراحی کامل وب سایت نیست. مهم نیست چه ترفندها و تنظیماتی باید اجرا شوند، همیشه بهتر است قبل از اجرا به دقت روی آن فکر شود. برای پیگیری نتایج، بهتر است تا با یک برنامهریزی محتاطانه و انجام تست A/B (تست A/B برای آزمایش المانهای مختلف وب سایت در راستای رسیدن به هدفی مشخص استفاده میشود) کار کرد، و همچنین استفاده از OPT (ابزارهایی در جهت بهینه سازی که مبتنی بر محدودیتها و قوانین هستند) برای استراتژیها که به نتایج بهتر میانجامد و مشخص میکند کدام نتایج باید نادیده گرفته شوند و کدام یک باید پیشرفت داده شوند. به طور خلاصه بهینه سازی سایت عملی است که باید به طور مداوم بهروز رسانی شود.
در اینجا، تعدادی از بهترین ترفندهای طراحی وب سایت را که بازاریابان دیجیتال میتوانند برای بهبود عملکرد سایت در جهت افزایش نرخ تبدیل استفاده کنند را با هم مرور میکنیم.
آیا میدانید مدت زمان توجه نرمال یک انسان به کمی ۸ ثانیه است؟ با در نظر گرفتن این عامل، هرچیزی که به وب مربوط است، فرقی نمیکند وب سایت باشد یا اپلیکیشن موبایل، باید نرم و از همه مهمتر، سریع کار کند. همچنین زمان بارگذاری سایت هم یک عامل مهم است، مخصوصا وقتی بحث رتبه در موتور جستجو مطرح باشد. همچنین اگر میخواهید تجارت آنلاین انجام دهید، اگر سرعت وب سایتتان خیلی پایین باشد، کاربران آینده نگر لحظهای برای خروج از سایت شما درنگ نمیکنند.
در حقیقت، یک وب سایت سریع کلیدی است برای اینکه مشتریان وبسایت شما را رها نکنند. عوامل زیادی وجود دارند که میتوانند سرعت یک صفحه وب را کاهش دهند. اگر تمام ترفندها مثل بهتر کردن طراحی سایت، فشرده کردن اندازه عکسها و کدها، کاهش بخشهایی که باید در آن فرمی پر شود و حذف کردن پلاگینهای غیر ضروری را امتحان کردهاید و هنوز سرعت سایت شما بهبود پیدا نکرده است، شاید بهتر باشد تا هاست را دوباره چک کنید.
اگر هاست دلیل واقعی سرعت پایین سایت باشد، برای عوض کردن شرکتی که به شما فضای میزبانی ارائه کرده است، حتی لحظهای درنگ نکنید. فقط مطمئن شوید که از یک ارائه دهنده هاست متناسب با CMS تان (CMS یک برنامه نرم افزاری روی سرور است که به مدیر سایت اجازه میدهد تا محتوای سایت را بدون نیاز به طراحی دوباره سایت، تغییر دهد) استفاده میکنید. اگر از وردپرس برای توسعه سایت استفاده میکنید، توصیه میشود از OPT جهت گرفتن نتایج بهتر استفاده کنید. یک تجربه کاربری یکپارچه و بصری اساس هر تجارت آنلاین، پلتفرم تجارت الکترونیک، ناشران رسانه یا انجمنها است. وبسایتی که سریعتر بارگذاری میشود و یک رابط کاربری خوب دارد میتواند تجربه کاربری مثبتی ارائه دهد، و یک تجربه کاربری مثبت نرخ تبدیل سایت شما را افزایش میدهد.
بسیاری از شرکتهای حرفهای طراحی سایت ، استارتآپ های ارائه دهنده SaaS (نوعی مدل ارائه نرم افزار، به طوری که نرم افزار و اطلاعات مربوط به آن به طور کامل و یکپارچه روی ابر (Cloud) مستقر شده اند)، کارآفرینان و صاحبان تجارتهای الکترونیکی، قدرت CTA ها (Call to Action) را درک میکنند و آنها را به عنوان کاملترین عنصر طراحی وب درنظر میگیرند. صرف نظر از اطلاعات و آمار کاربران و اینکه چه نوع محتوایی به آنها ارائه میشود، نهایتا، تمرکز آنها باید روی دکمه CTA باشد. بنابراین، قاعدتا باید جایی قرار بگیرد که کاربر بتواند با یک نگاه آن را تشخیص دهد.
علاوه بر این، عوامل زیادی هستند که میتوانند تاثیر بسیاری بر دکمه CTA داشته باشند. در حقیقت، این دکمهها Split-Tested شدهترین (همان تست A/B) ویژگیهای هر تجارت آنلاین هستند. رنگ در دکمه Call to Action هم از مهمترین عوامل روانی است که باعث افزایش نرخ کلیک میشود. درحالی که قانون کاملی برای رنگ کردن دکمه CTA وجود ندارد، اما طبق تجربه بهتر است که رنگ این دکمه مخالف رنگ لایه پس زمینه باشد و ترجیحا رنگی باشد که در کل طراحی وب سایت استفاده نشده باشد.
از دکمه CTA به عنوان یک شی جداگانه، بدون متنی وابسته به دیگر قسمتهای وب سایت استفاده کنید. دکمه Call to Action باید زاویهدار و ساده باشد و یک پیام واضح را منتقل کند. اضافه کردن یک تماس شخصی به CTA باعث افزایش نرخ تبدیل سایت خواهد شد.
علاوه بر این، مکان قرارگیری در این زمینه نقش کلیدی ایفا میکند. همچنین پیشنهاد میشود که مکان قرارگیری را در قسمتهای مختلفی از وبسایت شامل سرتیتر، ستونهای فرعی، مرکز و دیگر قسمتها نیز امتحان کنید. استفاده از رسانههای اجتماعی و محتوای بصری کمی چالش برانگیز است، همانطور که کاربران برای شما چالش برانگیز هستند. آزمایش و بهینه سازی CTA هایتان به طور مداوم درحال تغییر پروژه برای بهتر شدن طراحی وب سایت خواهند بود.
وقتی یک وب سایت محتوای ارزشمندی ارائه میدهد، همه به خواندن و استفاده از مطالب آن علاقهمند میشوند. در حقیقت، وب سایتهایی که مطالبشان را کپی میکنند یا وبلاگهایی که پستهایی با اصطلاحاتی تخصصی و خاص میگذارند یا از ایدههای تکراری استفاده میکنند، دیگر مانند چند سال قبل به کار نمیآیند. کاربران دوست دارند مطلبی را بخوانند که بتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند. بنابراین، یک استراتژی محتوای خوب باید قسمت مهمی از هر برنامه بازاریابی دیجیتال باشد. آمارها نشان میدهد که کسب و کارهایی که به بازاریابی محتوا اهمیت میدهند، موفق شدهاند نرخ تبدیل خود را به بیش از ۵ برابر افزایش بدهند.
چیزهای زیادی وجود دارند که میتوانید با استراتژی بازاریابی محتوا ترکیب کنید. با این حال، تمام تلاشتان باید روی این باشد که در هنگام تولید محتوا مطلبی تولید کنید که علاوه بر رعایت اصول سئو بتواند برای کاربران جذاب و مفید باشد.
بحث بازاریابی برای Millennials (نسلی که متولدین اواسط دهه ۸۰ تا اواخر دهه ۹۰ میلادی تشکیل میدهند) یک کار بسیار چالشی برای بازاریابان خواهد بود. پیشبینی میشود مصرف انرژی نسل Millennials در سال ۲۰۱۷ به ۲۰۰ میلیارد دلار افزایش یابد. وقتی بحث الگوهای خرید در میان باشد، محتوای تولید شده توسط کاربر(UGC) ثابت کرده که به شدت روی کاربران این نسل موثر است.
یک تحقیق دیگر نشان داد که محتوای تولید شده توسط کاربر درحالی که روی خریدها در میان این گروه از مردم تاثیر میگذارد، ۲۰ درصد قویتر از هر نوع رسانه و محتوای بصری دیگری است.
یکی از بهترین انواع محتوای تولید شده توسط کاربر نظراتی است که میتوانید روی سایت نمایش دهید. نمایش نظرات مشتریان قدرت این را دارد که به برند شما هویت و اعتبار بدهد. در نهایت نظرات مشتریان یا کسانی که از خدمات شما استفاده میکنند، باعث افزایش فروش و بازدید از وبسایت میشود.
این شکل شگفت انگیز بازاریابی محتوا چیزی بیش از یک تجربه کاربری فراهم میآورد. در واقع بازاریابی از طریق نظرات مشتریان، میتواند در حالی که باعث میشود بازدیدکنندگان در وب سایت شما بمانند، نرخ تبدیل را هم افزایش دهد. بسیار توصیه میشود تا به دقت حسابهای رسانههای اجتماعی خود را برای به دست آوردن نظرات، ایدهها، سوالات و نگرانیهای مخاطبان هدف در مورد برند شما، نظارت کنید.
هر صنعت، مخاطب هدف خود با نیازها و ترجیحات خودش را دارد. بهترین راه برای داشتن یک استراتژی محتوای موفق ساختن یک مطلب دو طرفه است که هدف آن آگاهی دادن، بازاریابی و ارائه یک مفهوم قدرتمند با یک تعریف واضح به خواننده است. پس در نهایت از نشان دادن استعداد و خلاقیتتان و تجربه کردن چیزهای جدید واهمه نداشته باشید، چرا که هیچ وقت نمیدانید کدام استراتژی بازاریابی محتوا بهتر از همه برای شما کار میکند.
هنگامی که ما یک کسب و کار آنلاین را مدیریت میکنیم، افزایش نرخ تبدیل باید هدف اصلی ما باشد. بنابراین همیشه باید استراتژیهای جدید را برای پیشرفت طراحی سایت خود به کار بگیریم تا به بازدید بیشتر و در نهایت به نرخ تبدیل بالاتری برسیم. چنین نتیجهای علاوه بر جنبه فنی طراحی سایت، نیازمند مطالعه مناسب و به روز در زمینه آموزش سئو و همینطور بازاریابی محتوا است.
ما از جدیدترین تکنولوژی های تحت وب بهره می بریم.برای سفارش طراحی سایت خود با شماره 09173119959 تماس بگیرید
نام و نام خانوادگی :* !!!
ایمیل :
نظرات: * !!!
خدمات طراحی سایت سیرن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه طراحی سیرن می باشد و هر گونه کپـی برداری از آن پیــگرد قانـونی خواهد داشت
صفحه نخست
سفارش طراحی
نمونه کارها
وبلاگ
تماس با ما