جمعه 23 آذر 1397 ( 9:43:15 )
بازاریابی اینترنتی قبل از حضور کسب و کار آنلاین شما در اینترنت

این روزها به ندرت کسب و کارهایی پیدا می شوند که بدون طراحی وب سایت کار خود را آغاز می کنند. حتی مغازه های کوچک مادر و پدر ها که مدت ها قبل از آغاز عصر اینترنت و عصر دیجیتال شروع به فعالیت کرده اند نیز این روزها گرایش به داشتن وب سایت پیدا کرده اند که البته برخی از آنها بیشتر از بقیه در انجام این کار مردد بوده اند.

اما هنگام راه اندازی و طراحی سایت – چه برای یک شرکت چند ملیتی و چند میلیون دلاری و چه برای یک پیتزا فروشی محلی – ساختن آن وب سایت به نحوی که فعالانه کمک به رشد کسب و کار آنلاین شما نمایند نیز موضوع دیگری می باشد.

با داشتن یک وب سایت ساده (یک وب سایت در میان میلیون ها وب سایت در حال گسترش) به تنهایی و به اندازهء کافی برای کسب و کار اینترنتی شما توجه جلب نمی نماید. 

باید نام تجاری خود را گسترش داده و بزرگ نمایید و از مزیت های افزایش سود در کسب و کارتان استفاده نمایید.

بهینه سازی موتور جستجو (SEM) می تواند در پیدا کردن مخاطبین هدفمند به شما کمک کرده و آنها را به سمت وب سایت شما هدایت نماید که عملاً تا زمانی که شرکت تمامی موارد مختلف را در نظر نگرفته باشد، کاملاً بی معنی خواهد بود.

اولین چیزی که برای راه اندازی یک وب سایت موفق لازم و ضروری است، تعیین هدف برای آن وب سایت می باشد. کسب و کار اینترنتی شما به دنبال تولید و یا فروش است؟ آیا وب سایت شما یک ابزار ساده تجاری است و یا شاید برای ترویج خط جدید محصولات و تولیدات شما می باشد؟

بسیار ضروری و حیاتی است که تصمیم بگیرید که وب سایت شما چه اقداماتی برای تشویق بازدیدکننده خواهد داشت. هدف وب سایت شما، بازدیدکننده را تشویق کرده تا با شرکت شما تماس حاصل نماید. آیا تلفن ها و پرسنل شرکت شما آمادگی مدیریت تماسهای دریافتی از طرف وب سایت و اینترنت را دارد؟! 

بازاریابی اینترنتی قبل از حضور کسب و کار آنلاین شما در اینترنت داشتن Call to action در وب سایت برای بازدیدکنندگان و عدم پیگیری از طرف شرکت نسبت به درخواست ها و یا سوالات آنها به همان اندازه بد است که هیچ فراخوان و یا call to action در وب سایت شما وجود نداشته باشد. در مرحله بعد باید بدانید که کسب و کار اینترنتی، نیاز جدی به این موضوع دارد که مخاطبین خود را بشناسید و بدانید که چه کسانی بازدیدکنندگان وب سایت شما هستند.

این امر هنگامی باید تصمیم گیری شود که در حال توسعه اولیه کسب و کار اینترنتی خود هستند. اما شاید برای بررسی آمار جمعیتی مخاطبین، نیاز به بهینه سازی وب سایت باشد. جمعیت ها و اقشار مختلف باعث رویکرد ها و روش های مختلف در اینترنت شده و کسب و کارهای اینترنتی باید به دقت بهترین چشم انداز را نسبت به آنها داشته باشند.

در نهایت باید به صورت واقع بینانه رقبای خود را تعیین و مشخص نمایید. در حالی که مخاطبین شما ممکن است مشابه باشند، اما لزوماً یک فروشگاه دور افتاده در یک قارهء دیگر رقیب شما محسوب نمی شود. بسیار مهم است که عوامل جغرافیایی و دیگر فاکتورهای کسب و کار آنلاین هنگام تشخیص رقبای واقعی شما در نظر گرفته شود.

باید بدانید چه کسی به طور مستقیم در همان فضای بازار رقابتی با همان محصولات مشابه به دنبال مخاطبین مشابه می گردد! باید به دنبال مشتریان مختلف باشید و محصولات و خدمات خود را با بودجه های متفاوت ارائه نمایید. مثلاً یک فروشگاه بوتیک محلی نمی تواند به رقابت با شرکت GAP با تبلیغات گسترده آن بپردازد، بنابراین باید به رقابت با دیگر بوتیک ها در سطح همان شهر بپردازید.

بسیاری از عوامل فوق الذکر ممکن است در حال حاضر در برنامهء کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی شما وجود داشته باشد. اما ممکن است اصول اولیه آنها هنگام مواجه با اجرا و طراحی یک سایت موفق با دلهره های انجام کار و برنامه های سئو برای گسترش آن، به فراموشی سپرده شود.

ابزارهای مختلفی وجود دارد که به کسب و کار شما کمک می کند تا بهترین کلمه کلیدی برای وب سایت خود انتخاب نمایید تا منابع خود از ترافیک وب سایت برای شما از طرف وب سایت های رقبا به سمت شما هدایت شده و با ایجاد محتوای مناسب در سایت، ارزش و اعتماد بیشتری برای کسب و کار خود ایجاد نمایید.

هنگامی که تمامی این زمینه ها فراهم شد، موفقیت، بهینه سازی وب سایت در دراز مدت و استراتژی بهینه سازی موتور جستجو SEM می تواند در وب سایت شما ایجاد شود

برچسب ها :

نظرات داده شده

دیدگاه شما

ایمیل شما :

نام شما :

نظر شما :