سه شنبه 27 آذر 1397 ( 17:52:50 )
5 راه موثر ترکیب بازاریابی محتوا و سئو

همان طور که در مقالات گذشته به آن اشاره شد، بیش از 90 درصد افراد در فضای مجازی، بازاریابی محتوایی و سئو را یکسان می دانند. همچنین باید بدانید که داشتن یک محتوای مناسب به تنهایی نمی تواند تضمین کننده سئو سایت باشد.

همه شما دوستان مقالات متعددی که توسط نیوسئو ارائه شده است را مطالعه نموده اید، پس این مورد را می توانید به خوبی درک نمایید که تولید محتوا تنها عامل مهم در سئو نیست بلکه تنها یکی از فاکتورهای سئو به شمار می رود.

چگونه می توان با استفاده از ترکیب بازاریابی محتوایی و سئو، بازاریابی نمود؟

ایجاد محتوای با کیفیت و منحصر به فرد مستلزم صرف ساعت های متمادی و آگاهی از اساس بازاریابی محتوایی است. در این مقاله سعی می کنیم پنج راهکار اساسی در رابطه با ترکیب این دو مقوله بیان نماییم.

اساس بازاریابی محتوایی,استراتژی تولید محتوا,اهداف بازاریابی محتوا

  1. مخاطبین خود را بشناسید:

    دوستان عزیزم باید دقت داشته باشید که همه چیز یک برند تجاری موفق در مشتریانش خلاصه می شود. شاید در موفقیت یک نام تجاری عوامل دیگری از جمله نام مناسب، استراتژی، کیفیت محصول و … مهم باشد ولی بدون شک مخاطبین و مشتریان شما از همه مهم تر هستند زیرا تضمین بقای شما در این صنعت می باشند.

    متاسفانه مطابق با آمارهای معتبر 80 درصد برندها مشتریان خود را نمیشناسند؛ برای اینکه بتوانید مشتریان خود را جذب نمایید باید به نکات زیر توجه نمایید:

    • علاقمندی خود به مشتریانتان را نشان دهید:

    رعایت این مورد خیلی ساده است. کافیست بررسی نمایید مشتریان شما چه چیزهایی را بیشتر مورد مصرف قرار می دهند و چه کالاهایی از محبوبیت بیشتری برخوردار است. همچنین محتوایی تولید نمایید که از اقبال عمومی بالاتری برخوردار است و مخاطب بیشتری دارد.

    • مسیر ورود کاربران خود به سایتتان را دنبال نمایید:

    خودتان را در مسیر ورود کاربران به مراحل مختلف سایتتان قرار دهید و از صفر تا صد تمامی مراحل را، زیر نظر بگیرید. از تجربیات کاربران استفاده و آنها را تشویق به انتقاد یا پیشنهاد نمایید. سایت خود را برای تمامی دستگاه های جانبی از قبیل موبایل، تبلت و … بهینه نمایید.

    • مشتریان و سایت خود را تجزیه و تحلیل نمایید:

    یادتان باشد مشتریان خود را که امروز از سایت شما خرید می کنند، آنالیز نمایید. همواره بررسی کنید دلیل اینکه از شما خرید می کنند چیست؟ عملکرد خود را همیشه به نقد و چالش بکشید. با مشتریان خود در ارتباط باشید و از آنها در جهت بهتر شدن کسب و کار خود کمک بخواهید.

  2. هدف داشته باشید:

    همانطور که نام تجاری باید هدفی را دنبال کند، شما نیز باید در جذب مشتری و تولید محتوای مناسب هدفی را دنبال نمایید. هر محتوایی که تولید می کنید باید هدفی را دنبال کند.

    مهمترین مورد در اهداف بازاریابی محتوا این است که شما تبدیل به منبع تولید محتوا شوید. در واقع استراتژی تولید محتوا، محوری بر اساس تبدیل شدن به یک قطب بزرگ تولید محتوا در فضای مجازی است. اما به راستی این مسئله چگونه امکان پذیر است؟

    برای این کار باید شما را با سه اصل مهم یا سه E آشنا کنم:

    • Experiment: آزمایش کردن را هیچوقت رها نکنید.
    • Experience: از آزمایش ها تجربه کسب کنید و درس بگیرید.
    • Engage: سپس به انجام کار و رسیدن به هدف، متعهد شوید.

     

  3. محتوای بهینه تولید کنید:

    خب، رسیدیم به یکی از مهمترین مواردی که بارها و بارها از زبان امیر قمصری شنیده اید یعنی تولید محتوای بهینه.

    بعد از اینکه پی به استراتژی تولید محتوا بردید، گام بعدی تهیه یک محتوای باکیفیت و بهینه می باشد. اهمیت بهینه بودن محتوا بسیار زیاد است. برخی از محتوانویسان تهیه یک محتوای باکیفیت و بهینه را یک ماموریت غیرممکن می دانند درحالیکه برخی از کارشناسان معتقدند حتی یک مقاله یا مطلب بهینه شده به مراتب بهتر از محتوای باکیفیتی است که بهینه نشده است.

    در ادامه به ذکر چند نکته در رابطه با محتوای بهینه شده می پردازیم:

    • عنوان مناسبی برای متن خود انتخاب نمایید.
    • از عبارات کلیدی درست برای متن خود استفاده نمایید.
    • از نقشه تولید محتوا استفاده نمایید.
    • سایت برای تلفن های همراه و گوشی های هوشمند بهینه سازی نمایید.
  4. کیفیت و کمیت را ترکیب نمایید:

    دنیای امروز دنیای تولید محتواست. به طور مثال در دقیقه بالغ بر 500 ساعت ویدئو، 1500 پست در سایت ها، 150 هزار ایمیل، 448 هزار توییت در توئیتر و 3.3 میلیون پست در فیس بوک صورت می گیرد (خیلی زیاده نه؟!!).

    همانطور که مشخص است در بیزینس های نام برده کمیت محتوا چشم نوازی می کند اما این کمیت بدون کیفیت هیچ نیست.

    به عبارت دیگر مهم نیست شما تا چه میزان متن، مقاله و محتوا تولید نموده اید بلکه مهم این است که محتوای تولیدی شما تا چه اندازه با کیفیت است.

    بر اساس پیش بینی که برای سال 2020 شده است، حجم محتوای تولیدی به میزان 2.3 زتابایت در این سال می رسد به طوریکه تا سال 2020 هر نوع محتوایی که فکر کنید در وب وجود دارد و قبلا تولید شده است.

  5. اندازه گیری نتایج و تکرار آنها:

    شما هرگز به پیشرفتی دست پیدا نمی کنید مگر با اندازه گیری موفقیت هایتان. همواره با استفاده از سنجه های اندازه گیری، میزان پیشرفت و تمایلات خود را اندازه گیری نمایید. 
    لطفا فراموش نکنید همواره خودتان را با خودتان مقایسه نمایید.

    نموداری از میزان عملکرد هر ساله خود تهیه نمایید و در ماه ها و سال های مختلف آنها را بررسی نمایید. در این صورت به طور قطع پیشرفت خواهید کرد.

در ادامه نموداری را برای شما آماده کردم که بهترین چهارچوب سئو و مدیریت تولید محتوا است:

اهمیت بهینه بودن محتوا,بازاریابی محتوا,بازاریابی محتوایی چیست

کلام آخر:

به عنوان آخرین صحبت ها در این موضوع مهم، توجه داشته باشید که در بازاریابی تولید محتوا، تولید و انتشار محتوای باکیفیت باید به گونه ای باشد که نیاز کاربران را رفع کند. برای انجام این کار، نیاز به نظرسنجی دارید، چون فهمیدن این موضوع که برای چه کسانی باید محتوا تولید کنید اهمیت دارد. بدانید که محتوای وبسایت با شبکه های اجتماعی فرق دارد و به جای سردرگم کردن کاربران ، به دانش آنها بیافزایید.

برچسب ها :

نظرات داده شده

دیدگاه شما

ایمیل شما :

نام شما :

نظر شما :