09173119959 مشاوره
7 تحول طراحی سایت در سال 2017 که باید مراقب آنها باشید

تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مرداد 1396 ( 5:32:7 )

بازدید : 2102

اگرچه ما نمی توانیم به طور قطع یقین بگوییم که بزرگترین ایده سال 2017، چه چیزی خواهد بود، اما به هر حال یک سری شاخص هایی وجود دارد. معمولا می توان از روی تحولات سال اخیر، حدس زد که در سال 2017 چه مواردی در طراحی سایت، ظهور پیدا خواهند کرد. برخی از این تحولات برگرفته شده از دیوایس ها خواهند بود، و سایر تحولات نیز، موارد اصلاح شده و بازیافتی ای هستند که در گذشته آنها را مشاهده نموده ایم. به هر حال، سال 2017، زمان مناسبی است که در مورد عناصر طراحیِ جدید خودتان، یعنی عناصری که قصد دارید در این سال آنها را مورد امتحان و آزمایش قرار دهید، کمی بیشتر بیاندیشید.

اگرچه ما نمی توانیم به طور قطع یقین بگوییم که بزرگترین ایده سال 2017، چه چیزی خواهد بود، اما به هر حال یک سری شاخص هایی وجود دارد. معمولا می توان از روی تحولات سال اخیر، حدس زد که در سال 2017 چه مواردی در طراحی سایت، ظهور پیدا خواهند کرد. برخی از این تحولات برگرفته شده از دیوایس ها خواهند بود، و سایر تحولات نیز، موارد اصلاح شده و بازیافتی ای هستند که در گذشته آنها را مشاهده نموده ایم. به هر حال، سال 2017، زمان مناسبی است که در مورد عناصر طراحیِ جدید خودتان، یعنی عناصری که قصد دارید در این سال آنها را مورد امتحان و آزمایش قرار دهید، کمی بیشتر بیاندیشید.

استفاده بیشتر از صورت های نوشتاری

از فونت های Helvetica عبور کنید، زیرا که مجموعه ای جدید از صورت های نوشتاری، قرار است صفحات وب خانگی را تسخیر خود کنند. صورت های نوشتاری بزرگ و بولد مدت هاست که تبدیل به یک نوع مهمی شده است، زیرا که در بسیاری از طرح ها از تصاویرِ با استایل قهرمانانه استفاده می شود که بر روی این تصاویر، متونی با فونت های درشت نقش بسته است. بسیاری از این طرح ها از فونت هایSans Serif استفاده کرده اند، اما از این به بعد، این طور نخواهد بود. صورت های نوشتاری سریف را می توان به عنوان جایگزینی زیبا برای فونت های سنز سریف دانست که سال های زیادی، طراحی سایت ها را در سلطه خود داشتند. برای این تغییر، دلیلی وجود دارد. قبلا، باور بر این بود که فونت های سنز سریف، در اسکرین ها و صفحات وب ها، خوانا تر می باشند. ممکن است، فونت های سریف و آن زوائد ظریفی که این فونت ها دارند، در سایزهای خاص و یا رزولوشن های خاص، تجزیه شوند و از هم بپاشند. اما امروزه، اغلب کاربران، دستگاه هایی دارند که دارای اسکرین با کیفیت های بالا می باشد. بنابراین، حتما از فونت های سریف استفاده کنید.

 

 

زیبایی های تاریک در طراحی سایت

اگرچه در سال های 2015 و 2016، بک گراندهای سفید و روشن در طراحی های وب سایت ها، بسیار زیاد، مورد استفاده قرار می گرفت، اما اکنون دوباره، استفاده از بک گراندهای تیره و تاریک در طراحی سایت ها، تبدیل به مد شده است. نکته جالبی که در این روند وجود دارد این است که، المان های روشن به المان های تاریک، و المان های تاریک به المان های روشن تبدیل شده است. تا زمانی که، رنگ های تاکیدی شما، به میزان کافی کانتراست و تضاد ایجاد کنند، این روش، می تواند روش جالبی برای ایجاد علاقه در طراحی های قدیمی باشد. مورد دیگری که در کنار وب سایت های تاریک، شروع به ظهور و پیدایش کرده است، پالت های رنگی یکنواخت با رنگ های محدودی است که مخصوص عکس ها، رزرو شده است. در ابتدا، شاید این نوع از طراحی ها، کمی زمخت و خشن به نظر برسند، اما کانتراست بین تاریکی و درخشش رنگ های روشن، بهترین روش برای جذب توجه کاربران و تعامل بیشتر آنان می باشد.

استفاده از رنگ های طبیعی و خنثی در طراحی سایت

رنگی که شرکت پانتون به عنوان رنگ سال 2017، انتخاب کرده است، یک رنگ طبیعی و خنثی (سبز) است، و با توجه به اطلاعاتی که تا کنون در این زمینه کسب کرده ایم، احتمالا این رنگ، به عنوان رنگ اصلی سال 2017 است که می توانید در طراحی سایت خود به کار برید. معمولا رنگی که شرکت پانتون انتخاب می کند، به عنوان رنگ سال جدید، همه ی تحولات را تحت تاثیر خود قرار می دهد. در سال جدید، استفاده از رنگ های طبیعی یا خنثی، نقش خود را در زیبایی های ساده گرایی، ادامه خواهد داد و از این طریق به طراحان این فرصت را خواهد داد که بدون اینکه به رنگ های فوق العاده روشن روی آورند، بتوانند از رنگ های ساده استفاده نمایند. بسیاری از رنگ های انتخابی عبارتند از رنگ های طبیعی - سبز، قهوه ای و آبی - یا رنگ های متالیک طبیعی مانند طلایی، خاکستری یا طلایی رزی.

جزئیات هندسه ای یا هندسی

استفاده از تاکیدات هندسی، از دایره ها گرفته تا مربعات و مثلثات، روز به روز در طراحی سایت ها در حال افزایش است. بهترین الگوها و پترن های هندسی، آنهایی هستند که خیلی واضح نباشند و فقط برای تعامل کاربران، اشاره هایی نمایند، و بتوانند، خواندن محتوا، و یا حرکت کردن در بخش های مختلف آن را برای کاربر آسان تر نمایند، یا بتوانند تصاویر بصری جالبی را برای دکمه ها، کلیک ها و یا اکشن های خاص، به وجود آورند. نکته ی مهم این تحول در طراحی سایت، ساده بودن آن است، یعنی اگر می خواهید که این روند، نتیجه بخش باشد، باید دقت نمایید که سادگی آن را رعایت کنید. بیش از اندازه راجع به آن فکر نکنید. مثلا، اگر از دایره خوشتان می آید، سعی کنید از آن برای یک نوع از المان ها در سرتاسر طراحی خود استفاده نمایید.

 

 

تایپ های فوق العاده بزرگ برای طراحی سایت ها

گرچه از گذشته تا حال، همواره، برخی طراحان از تایپوگرافی فوق العاده بزرگ استفاده کرده و می کنند، اما استفاده از این روند، در حال حاضر، رو به رشد می باشد، و حتی بزرگ تر و درشت تر از قبل نیز خواهد شد. از هوم پیج های تک حرفی که از کاربران می خواهد که به حرکت و کاوش خود در سایت ادامه دهند، گرفته، تا کلمات تایپ شده با فونت های جالب و یا با پاشش هایی از رنگ، این نکته به نظر می رسد که در طراحی سایت متن از همیشه مهم تر شده است. منطقی که پشت این کارها می باشد، فقط و فقط جلب و جذب توجه کاربران است. همه طراحان سعی دارند که از طریقی، طرح خود را از سایر طرح ها، متمایز کنند.

واقعیت مجازی

واقعیت مجازی، چیزی است که همه ما، امروزه، راجع به آن صحبت می کنیم. دستگاه ها، دارای یک عامل جالب می باشند و اگر بخواهیم راجع به نحوه طراحی برای این نوع منحصر به فرد بپردازیم، صحبت فراوان است. بسیاری از طراحان در طراحی سایت خود، تجربه واقعیت مجازی بدون دستگاه را برای کاربران خود ایجاد کرده اند. این طراحی ها تقریبا شامل همه چیز می شود، از بازی ها گرفته تا فیلم های 360 درجه ای. تنها وجه اشتراک واقعی بین این طرح ها این است که هر یک از این طرح ها، سعی دارند برای کاربر این حس را به وجود آورند که گویی جزئی از تجربه است، و نمی خواهد این دنیای مجازی را ترک کند. فعلا، قانونی در خصوص اینکه که این فناوری دقیقا چگونه به نظر می رسد، وجود ندارد. محدوده طرح های واقعیت مجازی، از نمایش های واقعی تا انیمیشن های کاملا فانتزی و خیالی می باشد. اینها تمام، به نوع کاربری بستگی دارد که شما قرار است به طراحی سایت تان جذب کنید.

الگوهای ناوبری جدید طراحی سایت در سال 2017

طراحان، همواره، الگوهای ناوبری متفاوتی را در طراحی سایت مورد آزمایش های فراوران قرار داده اند. مدت ها بود که همه منوها به سمت بالای صفحه متصل می شد، هنوز هم بسیاری اینگونه است. اما با پیدایش اسکرین های جدید و گسترش نسبت ابعاد صفحات نمایش و استاندارد شدن ناوبری های مخفی(Hidden navigation) طراحی سایت ها در دستگاه های تلفن همراه، این الگو کم کم در حال تغییر است و در دستک تاپ ها نیز کم کم به سمت سبک های مخفی تغییر کرده است. یک تغییر کوچک، می تواند چشم انداز وب سایت را کاملا تغییر دهد و همچین اندازه های طراحی را تغییر می دهد. این تغییر کوچک فضاهای مختلفی را بوجود آورده است، که می تواند از لحاظ بصری جالب و جذاب باشد. ناوبری مخفی که به صورت یک منوی تمام صفحه باز می شود، احتمالا، سبک غالب خواهد بود. الگوی کاربری، پیشاپیش، معلوم و مقبول است، و این به خاطر استفاده فراگیر از دستگاه های تلفن همراه می باشد. کاربران دسک تاپ با این سبک از ناوبری درگیر نخواهند شد و با وجود یک آیکون ثابت برای منو، می توانند به راحتی همه سایت را جستجو کنند.

نتیجه گیری

چه تحولاتی در سال جدید وجود دارد که شما به شدت مشتاق آن هستید یا به دنبال آن می گردید؟ آیا چیزی وجود دارد که ما در این خلاصه نامه، از آن غافل شده باشیم؟

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن