09173119959 مشاوره
راه هایی آسان برای ساختن برند شخصی

تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مرداد 1396 ( 2:23:46 )

بازدید : 2257

برخلاف باور عمومی، برندسازی تنها برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار نیست. داشتن برند شخصی، نقش پررنگی در راه رسیدن به موفقیت ایفا می‌کند.

این روزها حجم اطلاعات بسیار بالا رفته و رقابت در بازار کار سخت شده است. موفقیت یعنی بتوانید با ساختن برند شخصی خود از رقبا پیشی بگیرید. مهم نیست که کارمند هستید یا شرکت خودتان را راه‌اندازی کرده‌اید؛ مهم این است که شما اولین و تنها برندی هستید که در ذهن دیگران ماندگار می‌شوید. این شما هستید که باید خودتان را بازاریابی کنید نه اینکه منتظر باشید و آرزو کنید که مردم و مشتری‌ها شما را پیدا کنند. بسیاری از مردم همچنان منتظر هستند که دیگران شغل رؤیایی‌شان را به آن‌ها پیشنهاد دهند. یا منتظر هستند سرمایه‌گذاران استارتاپ آن‌ها را پیدا کنند.‌ این کار تنها زمانی جواب می‌دهد که شما در صنعت خودتان بسیار شناخته‌شده باشید. در غیر این صورت، افرادی که توانایی‌های کمتری نسبت به شما دارند در رقابت پیروز خواهند شد.

این روزها ساختن برند شخصی کلید اصلی موفقیت در تمام کسب‌و‌کارها است. کری شاناهان، نویسنده‌ی کتاب «Do It, Mean It, Be It» سال‌ها است که به مدیران شرکت‌های بزرگ و کوچک مشاوره می‌دهد و کمک می‌کند که در کارشان پیشرفت کنند. او می‌گوید اعتمادبه‌نفس، شجاعت و اشتیاق، پایه و اساس بازاریابی برند شخصی را تشکیل می‌دهند.

personal brand

۱- در رویدادهای محلی کسب‌و‌کار سخنرانی کنید

همه‌ی کسب‌و‌کارها، سازمان‌های آموزشی و بازرگانی به دنبال افرادی هستند که تجربیات، مهارت‌ها و علایق خودشان را با دیگران قسمت کنند. بنابراین به دنبال شکاف‌هایی برای پر کردن باشید و کاری کنید که حضورتان ماندگار شود. با شرکت کردن در رویدادها و سخنرانی کردن، مسیر خود را به سمت جایگاه‌های بزرگ‌تر هموار کنید.

۲- با سرمایه‌گذاران و اینفلونسرها در ارتباط باشید

شبکه‌سازی و ارتباط برقرار کردن با دیگران برای افرادی که دارای شخصیت درون‌گرا هستند کار دشواری است. اما ارتباطات بسیار باارزش هستند و پایه و اساس برند شما را تشکیل می‌دهند. بسیاری از سرمایه‌گذارها در رویدادهای مرتبط با کسب‌و‌کار شرکت می‌کنند. سعی کنید ارتباط خود را با این افراد حفظ کنید و شنونده‌ی خوبی باشید.

۳- در وبلاگ خود اخبار مرتبط با صنعت را منتشر کنید

این روزها همه‌ی سازمان‌ها و وب‌سایت‌ها نیازمند محتوا هستند. بنابراین وبلاگ خود را راه‌ بیاندازید و مطالب مرتبط با صنعت کاری خود را در آن منتشر کنید. مردم حوصله‌ی خواندن کتاب‌های حجیم ندارند و ترجیح می‌دهند که مقاله‌های کوتاه بخوانند. منتشر کردن مقاله‌ نیز مانند صحبت کردن در یک رویداد است و باعث شناخته شدن برند شما می‌شود.

۴- با خبرنگاران رویدادهای کسب‌و‌کار ارتباط برقرار کنید

خبرنگاران همیشه دنبال محتوا هستند. بنابراین ارتباط خود را با افراد حرفه‌ای که در رویدادها ملاقات کرده‌اند حفظ می‌کنند. نام و اطلاعات تماس خود را در اختیار آن‌ها قرار بدهید و بخواهید که در مورد شما مطلب بنویسند. هیچ ترسی نداشته باشید از اینکه در مرکز توجه قرار بگیرید و خودتان را به دیگران معرفی کنید.

personal brand

۵- متخصصان را به شرکت خود دعوت کنید

کمی ابتکار داشته باشید و خودتان را در میان همکاران و مدیران برجسته کنید. این کار به شما کمک می‌کند که مهارت‌های لازم برای بازاریابی کسب‌و‌کار خود را پیدا کنید. این افراد نیز از حضور پیدا کردن در محل کار شما خوشحال می‌شوند و در آینده روی همکاری با شما حساب باز می‌کنند.

۶- در مسابقات شرکت کنید

بسیاری از مردم فعالیت جدی در این زمینه ندارند. آن‌ها معمولا صبر می‌کنند تا دیگران پیشنهاد شرکت در مسابقه به آن‌ها بدهند. سعی کنید خودتان در این زمینه پیش‌قدم شوید. در اینترنت جستجو کنید و مهلت پایان شرکت در مسابقه را در تقویم خود یادداشت کنید. سپس با اعضای تیم خود هماهنگ شوید و برای پیروزی رقابت کنید. برنده شدن در چنین مسابقاتی به شما و اعضای تیمتان اعتبار می‌دهد.

۷- ارتباطات خود را در سطح بین‌المللی گسترش دهید

این روزها توجه ویژه‌ای به پایداری و گسترش روابط بین‌المللی می‌شود. هدف از ساختن برند شخصی این است که دیگران شما و کارتان را در زمینه‌ی فعالیت‌هایتان بشناسند و قبول داشته باشند. اینکه در ذهن دیگران ماندگار شوید و بتوانید فرصت‌های کاری بیشتری پیدا کنید بسیار مهم است. ارتباطات حرف اول را در کسب‌و‌کار می‌زنند. بنابراین ساختن یک برند شخصی کمک می‌کند که در میان افراد متخصص به رسمیت شناخته شوید. مشتری‌ها، سرمایه‌گذاران و شرکای استراتژیک نقش مهمی در شناخته شدن استارتاپ ایفا می‌کنند.

متخصصان حرفه‌ای کسب‌و‌کارها بسیار سخت کار می‌کنند تا زندگی رؤیایی خود را بسازند. آن‌ها صبر نمی‌کنند تا دیگران آن‌ها را شناسایی کنند و موقعیت‌های خوب را به آن‌ها پیشنهاد دهند. استارتاپ‌های موفق نیز همین کار را برای معرفی خود و جذب سرمایه‌گذار انجام می‌دهند. بهتر است از همین امروز برای ساختن برند شخصی اقدام کنید.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن