09173119959 مشاوره
۵ غول برتر دنیای فناوری چگونه درآمدزایی می‌کنند؟

تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 خرداد 1396 ( 1:21:38 )

بازدید : 2653

موسسه‌ی تحقیقاتی Visual Capitalist، در گزارش اخیر خود، وضعیت درآمدزایی ۵ شرکت برتر دنیای فناوری را در قالب نمودار ارائه کرده است.

با گذشت زمان، تغییرات مهم حال و ‌آینده‌ی دنیای فناوری، بیش از پیش به دست حداقل ۵ کمپانی مطرح این عرصه یعنی آلفابت، اپل، فیسبوک، آمازون و مایکروسافت اتفاق خواهد افتاد. گوشی‌های  هوشمند، لپ‌تاپ‌ها، توسعه‌ی اپلیکیشن، دستیارهای صوتی و هوش مصنوعی، استریم موسیقی و ویدئو، پردازش ابری، خرید آنلاین، بازاریابی و هرچه که تصور آن را بکنید در انحصار حداقل یکی از این شرکت‌های یاد شده خواهد بود. فهرست کسب‌وکارهای نوپایی که در این مدت توسط این ۵ شرکت تصاحب شده‌اند، قابل شمارش نیست. هر کدام از این شرکت‌ها محصولات بی‌نظیری تولید می‌کنند، اما سلطه‌ی آنها بر نحوه‌ي درآمدزایی در دنیای فناوری بدون شک غیرقابل انکار است.

نحوه‌ی کسب سود هر کدام از این شرکت‌ها، گستره‌ی وسیعی را شامل می‌شود. همان‌طور که نتایج تحقیقات اخیر وب سایت Visual Capitalist نشان می‌دهد، هر کدام از این ۵ غول برتر، قلمرو امپراطوری خود را در زمین‌های مختلفی استوار کرده‌اند. کمپانی مادر گوگل آلفابت، با تمام گستردگی خود در کنار فیسبوک، اولین و برترین کمپانی‌های بازاریابی آنلاین محسوب می‌شوند. اپل نیز بدون شک یک کمپانی سخت‌افزاری است، و هر آنچه که درباره‌ی آمازون وجود دارد، در مورد تجارت و بازرگانی آنلاین است.

مایکروسافت نیز با وجود سلطه‌ی خود بر دنیای کامپیوترهای شخصی، از بین ۴ غول مطرح دیگر، بیشترین تنوع و گوناگونی منابع را در کسب درآمد و سوددهی در اختیار دارد. ویندوز به عنوان برترین محصول این شرکت، با افول بازار کامپیوترهای شخصی با چالش مواجه شده است؛ اما درآمد بخش‌های آفیس، کسب‌وکار ابری و آژور، ایکس‌باکس، تبلیغات و کسب‌وکارهای گوناگون دیگر، به نحو قابل توجهی در حال افزایش است.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن