09173119959 مشاوره
چرا وب‌سایت رقیب بازدید کننده بیشتری دارد

تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 اردیبهشت 1396 ( 1:9:44 )

بازدید : 2589

در دنیای امروز اینترنت نقش پررنگی در رونق کسب‌وکار و سودآوری شما دارد. در همین راستا اگر رقبایتان وب‌سایت تجاری موفق‌تری داشته باشند می‌توانند شما را در بازار رقابتی تخصصی‌تان با چالشی جدی مواجه کنند.

اگرچه همه سایت‌ها آمار بازدیدکنندگان خود را منتشر نمی‌کنند، ولی برآورد حدود ترافیک و توجهی که وبلاگ یا وب‌سایت شرکت رقیب شما جذب می‌کند کار سختی نیست. شما می‌توانید با تحلیل گستره دامنه، تعداد دنبال کنندگان شبکه‌های اجتماعی آن‌ها، کامنت‌هایی که مردم برای مطالب آن‌ها می‌گذارند و جمعیتی که در اجتماعات برند آن‌ها شرکت می‌کنند به کارایی وبلاگ آن‌ها پی ببرید.

باگذشت زمان ممکن است متوجه شوید رقیبتان نسبت به شما وبلاگ محبوب‌تری دارد. ممکن است برایتان ناراحت‌کننده باشد، ولی شما می‌توانید از این موقعیت درس‌های زیادی بیاموزید.

چرا وبلاگ رقیبتان مراجعین بیشتری نسبت به شما دارد؟

این سؤال مهمی است و می‌تواند پاسخ‌های بالقوه زیادی هم داشته باشد. ولی دلایل اصلی آن به سه دسته تقسیم می‌شوند.

business blog

۱-  محتوای بهتر

رقیبتان می‌تواند با منتشر کردن مطالبی پرمحتوا، عملکرد بهتری نسبت به شما داشته باشد.

موضوعات: اگر رقیبتان مخاطبان را بهتر از شما بشناسد موضوعات متنوعی را با تیترها و عناوین جذاب‌تری در وبلاگش کار می‌کند. آیا عناوین سایت رقیب با موضوعات و مباحثی که شما در وبلاگتان پوشش می‌دهید متفاوت‌اند؟ اگر این‌طور است آن‌ها نیازها و خواست مشتریان را بهتر از شما می‌شناسند. شما باید خوانندگانتان را با روانشناسی بهتری تحلیل کنید و موضوعات مهمی را پیدا کنید که رقیبتان هنوز آن‌ها را مطرح نکرده است.

جزئیات: خوانندگان مشتاق مطالبی هستند که با جزئیات بیان می‌شوند. مطالبی که یک عنوان را کاملاً پوشش ‌دهند (نکات مهم یک محصول، نقاط ضعف آن، لینک به منابع بیشتر و غیره) و برای همه‌ی اعداد و ارقامی که در یک مطلب به آن‌ها اشاره می‌شود به منابع معتبرتر استناد کنند. چگالی پست‌های رقیبتان را بررسی کنید و آن را با مطالب وبلاگ خود مقایسه کنید.

ادبیات نگارشی: رقیبتان از چه ادبیاتی برای بیان مطالب استفاده می‌کند؟ اگر سیاست بیان مطالب در وبلاگ آن‌ها با شما متفاوت است، احتمالاً توانسته‌اند با استفاده از تشخیص سلیقه مشتری، خود را در این بخش جلو بیندازند. مثلاً ممکن است صرفاً استفاده از لحن جملاتی باشد که مشتریانتان بیشتر می‌پسندند. سعی کنید دلیل اصلی این تفاوت را پیدا کنید.

 تنوع مطالب: چه نوع پست‌هایی را در وبلاگ رقیبتان می‌بینید؟ آیا بیشتر پست‌ها متن‌های تألیفی هستند یا از تصاویر، ویدیو و پادکست‌ها هم استفاده‌شده است؟ بیشتر اوقات خوانندگان ترجیح می‌دهند سراغ وبلاگ‌هایی بروند که طیف متنوعی از گزینه‌های صوتی و تصویری را در دسترسشان قرار می‌دهد.

کمیت: در شرایط عادی کمیت از اولویت‌های بازاریابی محتوا نیست. ولی واقعیت این است که کمیت به‌جای خودش حائز اهمیت است، مخصوصاً وقتی پای مطالبی در میان باشد که تاریخ‌مصرف ندارند.

business blog

 ۲- قدمت و شهرت

اگر می‌بینید وبلاگتان به لحاظ محتوا هم‌سطح یا حتی بهتر از وبلاگ رقیب است، شاید آن‌ها سابقه و اعتبار بیشتری در دنیای مجازی دارند.

 سابقه و قدمت: اگر سایت رقیبتان بیش از یک دهه قدمت دارد و شما به‌تازگی سایت خود را به جریان انداخته‌اید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید مخاطبانتان به همان تعداد باشند. آن‌ها برای دیده شدن و کسب اعتباری که امروز دارند، مدت‌ها زحمت‌کشیده‌اند. متأسفانه راهی وجود ندارد که بتوانید این مشکل را دور بزنید. اگر شما تازه وارد این صنعت شده‌اید نمی‌توانید خودتان را با سازمان یا شرکتی مقایسه کنید که درهمین حرفه بیش از یک دهه فعالیت داشته است.

نویسنده‌هایی با برندهای شخصی: آیا رقیبتان از برندهای شخصی و خصوصی برای نوشتن و نشر مطالب استفاده می‌کند؟ برندهای خصوصی یعنی نویسنده‌های معتبر که مزایای زیادی دارند. آن‌ها اعتماد مصرف‌کننده را بیشتر به خود جلب می‌کنند و می‌توانند روابط مجازی شما را گسترش دهند. اگر آن‌ها از نویسنده‌های مطرح برای پیشرفت وبلاگشان استفاده می‌کنند و شما این کار را نمی‌کنید، ممکن است ریشه اختلاف سطح مخاطبین شما همین باشد.


تأثیر روابط: درنهایت ببینید رقیبتان با چه افرادی در ارتباط است. آیا آن‌ها از یک نویسنده مهمان استفاده می‌کنند که در حرفه شما شخص بانفوذی است؟ آیا مرتب با ناشران معتبر و مشهور ملاقات می‌کنند؟ این موضوع می‌تواند عامل مهمی در بهتر دیده شدن و جلب هواداران باشد.رهبری فکری: در هر صنعتی رهبران، سیاست‌گذاران و  خالقان فکری قادرند توجه بیشتری را نسبت به همتایان ساده  به خود جذب کنند. آیا رقیبتان در وبلاگش بحث‌هایی جنجالی را مطرح می‌کند؟ ایده‌ها و محصولات جدید را به مشتریان معرفی می‌کند؟ موضوعات روز را بدون تأخیر مطرح می‌کند و در مورد آن‌ها قویاً اظهارنظر می‌کند؟ اگر این‌طور است شما هم باید دست‌به‌کار شوید و بازی را در دست بگیرید.

cyber link

۳- ارتقای مطالب

حتی اگر فراتر از محتوا، برند، و نام و آوازه‌ی رقیب خود حرکت کنید، آن‌ها می‌توانند با ارتقای محتوا و فعالیت‌های تبلیغاتی برای وبلاگشان از شما پیش بیفتند. اهمیتی که  ارتقای محتوا دارد، اگر بیش از اهمیت خود مطلب نباشد، کمتر هم نیست. اگر کسی اطلاعی از مطلبی که نوشته‌اید نداشته باشد، دیگر جذابیت آن بی‌فایده است. چند روشی که رقیب شما برای ارتقای مطالب خود ممکن است استفاده کند را برایتان ذکر می‌کنیم:

 پیوندها: یکی از بهترین روش‌ها برای اینکه مطالبتان بهتر دیده شوند، ارتباط با شبکه‌های اجتماعیاست. استفاده از این شبکه‌ها رایگان است و می‌توانند باعث شوند هر بار مطلبی را به اشتراک می‌گذارید صدها یا حتی هزاران بازدیدکننده جدید آن را بخوانند؛ مخصوصاً اگر در حال حاضر مخاطبان زیادی هم داشته باشید، با یک نام تأثیرگذار در ارتباط باشید یا یک برند شخصی قوی داشته باشید. ببینید رقیبتان با چه شبکه‌های اجتماعی کار می‌کند و سپس الگوی او را در پیش بگیرید، با استفاده از حجم گسترده‌تر ارتباطات شما می‌توانید از رقیبتان پیش بیفتید.

مرجع ها: اگر رقیبتان از رویکردهایی مبتنی بر لینک متقابل با دیگر سایت‌ها استفاده کند و در شبکه‌هایی به‌جز وبلاگ یا سایت خود، ذکر کند که بهترین منبع اطلاعاتی برای مقالات مربوط به حرفه شما است، می‌تواند محبوبیتش را به‌شدت افزایش دهد. اگر حدس می‌زنید آن‌ها از این استراتژی استفاده می‌کنند می‌توانید از ابزاری مثل Moz’s Open Site Explorer  استفاده کنید. اگر هنوز از این امتیازات شبکه‌ای بهره نبرده‌اید، حالا دیگر زمان شروع است.

تبلیغات: نکته‌ی آخر اینکه رقیبتان می‌تواند برای جذب مخاطب هزینه کرده باشد. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک نه‌ تنها خرج زیادی ندارد، بلکه دائماً انبوهی از بازدیدکنندگان جدید  را به سایت آن‌ها می‌برد. این گزینه در دسترس شما هم هست. اگر بودجه شرکتتان این اجازه را می‌دهد، تبلیغات بهترین روش جذب مخاطب در کوتاه‌مدت است. اما در بلندمدت شما باید رویکرد استراتژیک خود را تصحیح کنید.

از این لیست استفاده کنید و عملکرد وبلاگ رقیب خود را عمیق‌تر موردبررسی قرار دهید. آن‌ها از کدام راهکارها استفاده می‌کنند و فکر می‌کنید مهم‌ترین دلیل تفاوت وبلاگ‌های شما چیست؟

هنگامی‌که بفهمید فاصله بین وبلاگ شما و رقیبتان از کجا و به چه دلیل به وجود آمده، می‌توانید راه‌حلی برای برطرف کردن آن پیدا کنید. برنامه‌های خود را به‌روز نگه‌ دارید تا نقاط ضعفتان را پوشش دهید. با ابتکار و ایده‌های نو، نکاتی را که رقیب شما در استراتژی خود فراموش کرده است به نقطه قوت خود تبدیل کنید.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن