09173119959 مشاوره
5 تکنیک پیشرفته سئو برای افزایش ترافیک جستجوی وب سایت

تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 فروردین 1396 ( 4:39:47 )

بازدید : 2183

آیا می دانستید 80 درصد از ترافیک وب سایت از موتورهای جستجو آغاز می شوند؟ حیرت انگیز است! نه؟ به همین علت است که سرمایه گذاری بر روی سئوی وب سایت یک امر کاملا ضروری برای صاحبان سایت به شمار می رود.

آیا می دانستید 80 درصد از ترافیک وب سایت از موتورهای جستجو آغاز می شوند؟
حیرت انگیز است! نه؟ به همین علت است که سرمایه گذاری بر روی سئوی وب سایت یک امر کاملا ضروری برای صاحبان سایت به شمار می رود.
بهینه سازی موتور جستجو (سئو)، به معنای بهبود رتبه بندی جستجوی سایت شما است که این امر افزایش ترافیک سایت و در نتیجه بازدهی و درآمد بیشتر را به دنبال خواهد داشت.
آنچه در این مقاله به بحث گذاشته می شود تکنیک هایی پیشرفته از سئو است که به رشد ترافیک سایت کمک قابل توجهی خواهد کرد.

1 – تحقیق پیرامون داده های کاربر

موضوعی که در درجه اول اهمیت دارد دریافتن مواردیست که مورد نیاز کاربر بوده، تا در گام بعدی  به کاربر ارائه شود .
به میزانی که بتوانید نیازهای مخاطب را در محتوای وب سایت خود بگنجانید، شانس بیشتری برای کلیک خوردن عناوین، خوانده شدن مقالات و نیز خریداری شدن محصولاتتان خواهید داشت. البته برای رسیدن به این امکان، بهترین راهکار دریافتن نیاز مخاطب است که ساده ترین راه دستیابی به آن پاسخ مستقیم کاربر به شماست.
خوشبختانه این امکان فراهم است!
فضاهای آنلاین بیشماری وجود دارد که مردم پیرامون آنچه نیازشان است در آنجا به بحث می نشینند.
یک مثال خوب از این فضاها Quora است. اگر با این پلت فرم آشنایی ندارید لازم است بگوییم Quara  مقداری مشابه به یاهو عمل می کند اما کاربردی تر.
مردم پیرامون هر دسته بندی و موضوعی سوالات خود را مطرح کرده و پاسخ هایشان را از افراد باهوش و گاها مشاهیر دریافت می کنند. برای دستیابی به شناخت بیشتر از مخاطب خود، کافیست به Quara بروید و کلمات کلیدی اولیه مورد نظرتان را در نوار جستجو تایپ کنید.
این کار شما را با انبوهی از سوالاتی که مردم درباره آن کلمات کلیدی پرسیده اند و پاسخ های دیگران مواجه خواهد کرد.
شما می توانید برخی از این سوالات را مستقیما، جایگزین عنوان مقاله درون سایت  قرار دهید. به علاوه، با این کار به ایده های بسیاری نیز برای عنوان پست های وبلاگ خود دست پیدا می کنید.


2 – ایجاد و بهینه سازی صفحات فرود یا لندینگ پیج


هنگامی که کاربر بر اساس نتیجه جستجو بر روی یکی از لینک های وب سایت شما کلیک می کند به کجا فرود می آید؟
شانس آنکه به صفحه اصلی، یک مقاله و یا قسمت های مشابه آن در سایت وارد شود وجود دارد. اما به طور خاص اگر هدف شما ازاین بازدید آن است که منجر به فروش محصول شود بهتر آن است که یک لندینگ پیج ایجاد کنید.
لندینگ پیج چیست؟
لندینگ پیج یک صفحه اختصاصی برای موضوعی خاص با هدفی منحصر به فرد است. وب سایت های زیادی وجود دارند که استفاده موفقیت آمیزی از لندینگ پیج داشته اند.
برای ایجاد یک لندینگ پیج کافیست مراحل زیر را طی کنید :
- یک کلمه کلیدی طولانی انتخاب کرده تا برای آن صفحه ایجاد کنید.
- عنوان، متا تگ توضیحات و کلمات کلیدی مناسب را برای آن جمع آوری کنید.
- متنی با حداقل 2000 کلمه که در جهت بهبود رتبه بندی گوگل باشد در صفحه قرار دهید.
- یک طراحی حرفه ای برای صفحه در نظر بگیرید
بعد از انجام مراحل فوق، نیاز به ساختن لینکی دارید که بتواند در رتبه های بالا قرار گیرد


3 – بازسازی محتوا

همه ما می دانیم که محتوا بسیار مورد اهمیت است و اکثرا سعی بر تولید منظم محتوای جدید داریم اما یک روش هوشمندانه تر آن است که از محتوای مشابه در قالب و فرم متفاوتی استفاده کنیم
برای مثال شما می توانید مقالات خود را تحت عناوین زیر بازیابی کنید :
- ویدیوهای آموزشی
- PDF ها
- پادکست ها
- اینفوگرافی ها
از دیگر مزیت های بازسازی محتوا آن است که می توانید از متون بازسازی شده برای جلب توجه بیشتر استفاده کرده و آنها را به سایت های مهم و پر بازدید مانند یوتیوب، اسلایدشیر، داکستاک و Quara لینک کنید.


4 – به روزرسانی محتواهای قدیمی


از آنجاییکه در بالا درباره استفاده از محتوای موجود به جای ایجاد و تولید محتوای اضافی صحبت کردیم، میتوانیم به روز رسانی محتواهای قدیمی را نیز به عنوان یکی از متدهای پیشرفته سئو مطرح کنیم.
گوگل به محتوا و مطالب به روز، بسیار علاقه مند است. این مورد یکی از معیارهای رتبه بندی گوگل بوده و به همین دلیل است که تاریخ انتشار را در نتایج جستجوی خود به نمایش می گذارد.
اما با این اوصاف به روز رسانی به معنای ایجاد محتوای جدید نیست. شما می توانید پست های گذشته خود را با مقدمه ای تازه، محتوای اضافی، تصاویر جدید، اینفوگرافی و یا هر مورد مشابه دیگری که باعث ارزشمندتر شدن آن شود آراسته کنید.
بعد از انجام این کار عبارت " به روز شده + سال" را در انتهای عنوان محتوا اضافه کنید تا بازدید کننده متوجه این موضوع شود که مقاله تازه است، همچنین در نتایج جستجوی بر اساس سال انتشار نیز رتبه بندی شود.


5 – بهره گیری از LSI

LSI به معنای تحت الفظی فهرست بندی معنایی کلمات و مخفف عبارت Latent Semantic Indexing بوده و معنای صحیح آن تشخیص درست کلمات و موضوع یک صفحه می باشد.
LSI چیزیست که گوگل در رتبه بندی وب سایت ها در نظر می گیرد. به عبارت ساده تر LSI بدان معناست که گوگل برای کشف مفهوم و مقصود پنهان شده در هر پست، به کلمات پیرامون کلمه کلیدی آن نیز توجه می کند.
به عنوان مثال :
زمانی که از واژه Apple در متن خود استفاده می کنید گوگل نمی داند که منظور شما اشاره به میوه سیب است و یا برند شناخته شده شرکت Apple.
این امر تنها از محتوای پیرامون کلمه قابل تشخیص است، بنابراین اگر شما به آی پد و یا استیو جابز، ایالت کالیفرنیا و صف های طولانی مقابل فروشگاه اپل نیز در متن خود اشاره کرده باشید، مفهوم کاملا واضح خواهد شد.
LSI شامل واژگان مترادف نیز می شود. به این معنا که می توانید برای رساندن منظور خود از واژه های مترادف با معانی یکسان استفاده کرده بدون آنکه یک کلمه کلیدی ثابت را بارها و بارها تکرار کنید.
این روش از تکرار مصنوعی کلمات کلیدی که یک روش منسوخ شده و از رده خارج برای افزایش ترافیک می باشد نیز جلوگیری می نماید.
اما همزمان رعایت این نکته نیز ضروریست که استفاده بیش از اندازه از LSI خود به اندازه تکرار مصنوعی کلمات کلیدی نادرست است.
در جریان تولید محتوا، همواره این موضوع را به خاطر داشته باشید که هدف، بهبود کیفیت محتوا برای کاربر است.


آیا حاضرید تا از تکنیک های پیشرفته سئو عملا استفاده کنید؟

تولید و بهینه سازی صفحات فرود، به روز رسانی محتوای قدیمی، استفاده از LSI و سایر موارد ذکر شده کمک شایانی در راستای افزایش ترافیک وب سایت و بهبود رتبه بندی شما در موتورهای جستجو خواهند داشت.
اما به خاطر سپردن این نکته بسیار ضروریست که هدف اصلی، کاربر نهایی و ایجاد یک محتوای منحصر به فرد و با کیفیت برای اوست.
متدهایی که در این مقاله مطرح شد برای به بازی گرفتن موتورهای جستجو نیست، بلکه روش موثری جهت ارتقای محتوای وب سایت شماست.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن