09173119959 مشاوره
۵ راه مؤثر برای افزایش بهره‌ وری

تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردین 1396 ( 13:56:26 )

بازدید : 2733

افزایش بهره‌وری زمانی حاصل می‌شود که بتوانید در مدت زمان کم، کار بیشتر و باکیفیت‌تری ارائه دهید و این ویژگی با تمرین کردن و پرورش یک سری عادات خوب به‌ دست می‌آید.

برای اینکه بتوانید بهره‌وری خود را بالا ببرید، نیازی به این نیست که ساعت کاری خود را دو برابر کنید؛ کافی است یک سری عادات خوب را در خودتان پرورش دهید تا بتوانید نتیجه بهتری از کارهای خود ببینید. 

۱- برنامه‌ریزی کنید

۲- برنامه صبحگاهی منظم داشته باشیدبرنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند اصطلاحا فردای خود را امروز برنده شوید. تنها کار لازم این است که روزانه و پیش از اینکه محیط کار خود را ترک کنید، ۵ دقیقه از زمان خود را به تعیین کارهایی اختصاص دهید که می‌خواهید فردا انجام دهید. گاهی اوقات سخت‌ترین بخش کار این است که تصمیم بگیرید چه کاری را باید اول انجام دهید. به یاد داشته باشید که تصمیم‌گیری درباره این موضوع را به اول صبح موکول نکنید. این کار می‌تواند شما را به‌طور کلی از مسیر پیشرفت منحرف کند؛ زیرا ساعات اولیه صبح، بهترین زمان از نظر بالا بودن سطح بهره‌وری هستند و نباید با تصمیم‌گیری برای اولویت‌بندی کارها تلف شوند.

داشتن یک برنامه صبحگاهی منظم، بهترین راهی است که می‌تواند باعث شود صبح خود را باانرژی آغاز کنید و مطمئن باشید که تا پایان روز تعداد زیادی از کارهای خود را انجام خواهید داد. همچنین به شما کمک می‌کند دیگر نگران این موضوع نباشید که در طول روز چه اتفاقاتی خواهد افتاد زیرا به شما  اطمینان می‌دهد که کارهای لازم برای حفظ سلامتی و داشتن تغذیه مناسب را انجام داده‌اید. برنامه روزانه منظم شامل ورزش، مدیتیشن و خوردن مواد مغذی است که می‌تواند کارایی شما را در طول روز بالا نگه دارد. ذهن خود را از شب برای انجام این برنامه آماده کنید تا صبح روز بعد دقیقا  بدانید چه کاری باید انجام دهید.

productivity

۳- کار خود را بخش‌بندی کنید

یکی دیگر از اشتباهاتی که اغلب افراد مرتکب می‌شوند، این است که همه تمرکز خود را بر یک کار می‌گذارند و تا تمام نشود، سراغ کار بعدی نمی‌روند. اما واقعیت این است که کارها در زمانی که به آن‌ها اختصاص داده می‌شوند، گسترش پیدا می‌کنند؛ بنابراین سعی کنید کارهای خود را قسمت‌بندی کنید و در بین انجام آن‌ها به خودتان استراحت دهید. استراحت باعث می‌شود حواستان پرت نشود و با تمرکز بیشتری کارتان را ادامه دهید و درنهایت، پیشرفت زیادی در انجام کارها داشته باشید.

۴- برای تصمیم‌گیری ۱۰ روز صبر کنید

آینده‌نگر و جاه‌طلب بودن ویژگی‌های بسیار خوبی هستند؛ اما اگر باعث شوند بی وقفه تمرکز خود را از هدفی به هدف دیگر معطوف کنید، می‌توانند فرصت رشد و پیشرفت اصلی را از شما بگیرند. درواقع برای مشخص شدن نتیجه و اینکه متوجه شوید انجام چه کاری مفید است و انجام چه کاری مفید نیست، باید مقداری زمان به آن اختصاص بدهید. بنابراین بعد از اتمام کار، حداقل ۱۰ روز به آن فرصت دهید تا ببینید آیا مفید بوده است یا خیر. زمانی که متوجه شدید کدام کار مفیدتر است، می‌توانید مقدار انجام آن را دو برابر کنید، همچنین این فرصت ۱۰ روزه می‌تواند به شما کمک کند تا ببینید چه چیزهایی مانع از رسیدن شما به اهدافتان می‌شوند و اینکه بتوانید برای از بین بردن مشکلات، راه‌حل مناسب ارائه دهید.

۵- از خودتان قدردانی کنید

اگر واقعا می‌خواهید  بهره‌وری خود را بالا ببرید، باید از تمرکز کردن بر کارهایی که نمی‌توانید انجام دهید، پرهیز کنید و انرژی خود را روی چیزهایی بگذارید که مطمئن هستید می‌توانید انجام دهید. احساس قدردانی نه‌تنها باعث شادمانی می‌شود، بلکه بهره‌وری را نیز بالا می‌برد. درواقع زمان گذاشتن برای اینکه ببینید برای چه چیزی باید از خودتان قدردانی کنید، می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید چه کارهایی را به‌طور کامل انجام داده‌اید و در نتیجه، انگیزه بیشتری برای ادامه مسیر داشته باشید. 

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن