پنج شنبه 10 فروردین 1396 ( 12:15:37 )
قالب اختصاصی وب سایت

طراحي گرافيکي وب سايت (Template Design)

     بهترين روش براي انجام طراحي گرافيکي وب، پياده سازي آن بر اساس نتايج معماري اطلاعات سايت مي باشد. با اين کار مطمئن خواهيد شد که گرافيک سايت نه تنها به سهولت استفاده و خدمات کاربردي سايت لطمه نمي زند، بلکه به نوعي باعث جلب توجه بيشتر مخاطبان به وب سايت و رسيدن مالک آن به اهداف و اولويت هاي اوليه خود از پياده سازي وب سايت خواهد شد

 

مزيت طراحي اختصاصي:

     در پروژه هايي که نياز به طراحي قالب اختصاصي براي آنها وجود دارد، طراح سايت بر اساس نتايج حاصل از معماري اطلاعات، اقدام به طراحي قالب گرافيکي سايت مي نمايد. اين بدان معناست که طراحي صورت گرفته مختص سازمان يا شرکت شما بوده و به بهترين شکل نيازهاي سازمان شما را برآورده مي نمايد. ضمن اينکه چنين طرح هايي کاملا با الگوهاي موجود در سازمان شما از جمله لوگو، سربرگ، رنگ هاي سازماني و ... مطابقت خواهد نمود.

 

طراحي گرافيکي وب سايت را مي توان به دو بخش تقسيم نمود:

 

  • طراحي اختصاصي قالب صفحه اصلي و زير صفحات وب سايت

     در اين بخش، ابتدا اتود قالب صفحه اصلي و زير صفحات کليدي وب سايت بر اساس نتايج معماري اطلاعات طراحي مي شود. سپس پس از اعمال تغييرات و اصلاحات احتمالي مورد نظر مشتري، نسبت به تهيه فايل هاي HTML مربوطه اقدام مي گردد.

  • طراحي اختصاصي براي ماژول هاي مختلف وب سایت

     به طور معمول در سیرن براي هر ماژول از جمله اخبار، محصولات، گالري تصاوير و ... قالب هاي استاندارد آماده و قابل تنظيمي وجود دارد که مشتري مي تواند در چيدمان اطلاعات ماژول هاي نرم افزار از آنها استفاده نمايد. اما در مواردي نيز، مشتري نياز دارد که علاوه بر قالب هاي آماده اي که براي ماژول ها در نظر گرفته شده است، از قالب هاي اختصاصي نيز بهره مند شود. در اين صورت شرکت آمادگي دارد تا نسبت به طراحي اختصاصي اين قالب ها نيز اقدام نمايد. 

 

تضمين موفقيت وب سايت با معماري اطلاعات:

     معماري اطلاعات از مهمترين مراحل راه اندازي يک وب سايت به شمار مي آيد. در واقع با انجام معماري اطلاعات دقيق و کامل، مي توان موفقيت وب سايت در رسيدن به اهداف تعيين شده در زمان راه اندازي آن را تضمين نمود. از معماري اطلاعات به عنوان مهندسي وب سايت نيز مي توان نام برد

در معماري اطلاعات، ساختار وب سايت با توجه به اهداف و اولويت هاي مالک وب سايت، نياز و شرايط مخاطبان آن و برنامه هاي بعدي براي توسعه وب سايت طراحي شده و مستندات لازم جهت نگهداري و به روز رساني آن تهيه مي گردد. همچنين در اين مرحله کارآيي و سهولت استفاده از وب سايت براي مخاطبان و اينکه آيا اين وب سايت براي تمام گروه هاي مخاطب، وب سايت مناسبي خواهد شد، مورد بررسي و آزمايش قرار خواهد گرفت و در صورتي که به مسئله خاصي برخورد شود، قبل از اجراي مراحل بعدي از جمله طراحي گرافيکي و ورود اطلاعات، نسبت به اصلاح روش اقدام مي شود تا از دوباره کاري و صرف هزينه هاي زماني و مالي بعدي جلوگيري گردد..