پنج شنبه 27 مهر 1396 ( 19:7:42 )
راهنمای ایجاد سبک در طراحی سایت

طراحی سایت در حال گسترده تر شدن می باشد و انجام آن معمولاً کار یک نفر نیست. اطمینان از یکپارچگی و بهینه بودن طراحی به منظور تحقق اهداف کسب و کار و رضایت کاربران، امری مهم می باشد. در این مقاله قصد داریم نگاه عمیق تری به نحوه ساخت یک راهنمای سبک کاربردی در طراحی سایت برای پروژه های شما داشته باشم.

راهنمای سبک چیست؟

هر راهنمای سبک مجموعه ای از اجزای از پیش طراحی شده، گرافیک و قوانینی می باشد که طراحان یا توسعه دهندگان باید پیروی کنند تا اجزای جداگانه وب سایت یکپارچه باشند.

چرا مهم است؟

به منظور آسان تر کردن کار توسعه دهندگان، وظیفه طراح وب سایت است که تمامی تعاملات ممکن نظیر شناور بودن، کلیک، بازدید و دیگر حالت ها برای دکمه ها، عناوین، پیوندها، و غیره را نمایش دهد.

 

ایجاد یک راهنمای سبک طراحی سایت:

 

1. مطالعه برند

ابتدا شما باید برند مورد نظر را مطالعه کنید تا بفهمید که نام آن به چه معناست. اطلاع از تاریخچه برند، مشاهده تیم و ترسیم چشم انداز، هدف و ارزش های سازمان. برای اینکه راهنمای سبکی که ایجاد می کنید هم از نظر ظاهری و هم از نظر احساسات نشان دهنده سازمان باشند، مطالعه دقیق تر برند حائز اهمیت می باشد.

2. تعریف فن نوشتاری (تایپوگرافی)

طبق گفته الیور ریچنشتاین، فن نوشتاری 95 درصد از طراحی سایت می باشد. شما باید فن نوشتاری را به خوبی انجام دهید زیرا یکی از مهم ترین ابزارهای ارتباطی بین بازدیدکنندگان و وب سایت شما می باشد. یک سلسله مراتب را مشخص نمایید. تعدادی از عناوین موجود می باشند: h1, h2, h3, h4, h5, h6 . نسخه ای سفارشی سازی شده را در نظر بگیرید که برای متون مقدمه، پیوندهای کوتاه و غیره مورد استفاده قرار خواهند گرفت. نوع فونت، وزن و رنگ را تعریف کنید.

3. پالت رنگ

باورکردنی نیست که مردم برندهای شناخته شده را به واسطه رنگ ها و شکل آنها می باشند. کوکا کولا را در نظر بگیرید، حدس میزنم که آن را به رنگ قرمز دیده اید.

کار را با تعیین رنگ های اصلی برای راهنمای سبکی که سراسر وب سایت شما را تحت انحصار خود در آورده شروع کنید، رنگ های متداول بیش از سه رنگ نمی باشند. با این حال، در برخی از موارد، شما احتیاج به رنگ های ثانویه یا حتی ثالث برای به تصویر کشیدن رابط کاربری خود دارید، مطمئن شوید که آنها را هم تعریف می کنید. همچنین رنگ های خنثی مانند سفید، خاکستری، و مشکی برای استفاده به عنوان رنگ های اصلی برند را در نظر بگیرید.

4. بیان مناسب

هر برندی دارای شخصیت است. با استفاده از شناسایی شخصیت برند مورد نظر، نحوه بیان کلمات و اصطلاحات را تعیین کنید. برای مثال اگر متوجه شدید که برند شما دارای شخصیت جوان و مد روز است، می توانید از اصطلاحات امروزی تر استفاده نمایید. اگر هیچ پیامی برای سایت در نظر نگرفته اید، باید آن را تعریف کنید. پیام ها باید به صورت حرفه ای و در عین حال صمیمانه باشد. به عنوان مثال: به جای بیان “You’ve got 404 error”می توانید بگویید “Oh boy, you’ve broken the interwebs. 404 error.”

5. استفاده از آیکون های مناسب

از آیکون های مناسب جهت فعالیت های سایت، استفاده کنید. انتخاب آیکون های مناسب در مقایسه با پالت رنگ و طرح گرافیک، معنای قابل درکی را به محتوا خواهد داد. در هنگام استفاده از آیکون ها در طراحی سایت خود، حتماً شنوندگان، مذهب، تاریخ، را مدنظر قرار دهید تا از تصورات غلط و سوء تفاهمات جلوگیری کنید. وب سایت iconfinderمرجع بزرگی از آیکون های وب است که می توانید از آن استفاده کنید.

6. تصاویر در طراحی وب سایت

تصاویر هزاران کلمه را به ما می گویند. برای انتخاب تصاویر مطمئن شوید که آنها در یک سبک و جهت انتخاب می گردند و بازهم شخصیت برند خود را لحاظ نمایید.

7. فرم ها

فرم ها هستند که تعامل و پویایی را به وب سایت شما می دهند و کاربر می تواند داده ها را از طریق فرم وارد و ارسال نماید.

از ایجاد یک سلسله مراتب اطمینان یابید و بازخوردهای ممکن از فرم های فعال، دکمه های شناور، اضافه کردن خطا، اخطار و پیام های موفقیت آمیز از قبیل ضعیف بودن رمز عبور، نامعتبر بودن ایمیل یا پیام های موفقیت ساده نظیر “email was sent.” را در نظر بگیرید.

8. دکمه ها

دکمه ها ترکیبی از پالت رنگ، فرم ها  و بیان مناسب هستند، که با این ابزارهای از پیش ساخته شده به منظور ایجاد دکمه هایی کاربردی و منسجم در سایت استفاده می شود.

9. فاصله گذاری

فاصله ها نیز از عناصری هستند که می بایست در راهنمای سبک رعایت شوند. برای مثال فواصل میان عناوین، دکمه ها، فرم ها و تصاویر را می توان تعیین نمود. ایجاد فواصل کافی و منظم ساختار حرفه ای تری را به کاربر نشان می دهد.

10. بایدها و نبایدها

آخرین نکته اما پر اهمیت: بخش بایدها و نبایدها را مانند پرسش و پاسخ در طراحی سایت خود نظر بگیرید که نشان دهنده بیشترین ارتباط بین کاربران و وب سایت می باشد.

نتیجه گیری:

این شخصیت برند است که راهنمای سبک را ایجاد می نماید. تا می توانید در مورد برند مورد نظر تحقیق کرده و با تنظیم یک راهنمای سبک مطلوب، تیم طراحی سایت خود را در مسیر درست و هموار هدایت نمایید.

برچسب ها :

نظرات داده شده

دیدگاه شما

ایمیل شما :

نام شما :

نظر شما :

لطفا حاصل عبارت 5+4 را در باکس زیر وارد کنید :

طراحی سایت در شیراز- طراحی وب سایت در شیراز
شرکت طراحی سایت در شیراز - طراحی سایت ارزان در شیراز
سایت در شیراز - سایت شیراز

طراحی سایت در شیراز در شیراز طراحی سایت در شیراز و طراحی وب سایت در شیرازو شرکت طراحی سایت در شیراز از سیرن بهترین کیفیت را بخواهید

طراحی وب سایت در شیراز طراحی وب سایت حرفه ای در شیراز و طراحی صفحات سایت داینامیک و طراحی اپلیکشن موبایل در شیراز
    وب سایت شما به منظور جلب اعتماد مشتری باید حرفه ای به نظر بیاید و ظاهری قابل اعتماد داشته باشد. طراحی سایت ضعیف باعث هدر رفتن هزینه های شما خواهدشد. شرکت طراحی سایت سیرن با ارائه خدمات سایت ارزان در شیراز ، سایت در شیراز، سایت در جنوب کشور و وب سایت در استان فارس می پردازد. در پایین برخی از خدمات مرکز تخصصی طراحی وب سیرن پرداخته شده است.

طراحی سایت در شیراز

طراحی سایت در شیراز در شیراز از جمله خدمات شرکت سیرن در شهر شیراز  است. برای طراحی سایت در شیراز شیراز ، شما ابتدا از نمونه کارهای سایت ما و نمونه کارهای فروشگاه اینترنتی در قسمت نمونه کار های طراحی سایت دیدن فرمایید و سپس با شماره تلفن های موجود در قسمت تماس با ما تماس بگیرید

طراحی وب سایت در شیراز

طراحی وب سایت در شیراز در شیراز یکی از مهمترین خدمات شرکت طراحی سایت سیرن است. برای طراحی وب سایت در شیراز کافی است شما ابتدا از نمونه کارهای سایت ما و نمونه کارهای فروشگاه اینترنتی در قسمت نمونه کار های طراحی سایت دیدن فرمایید و سپس با شماره تلفن های موجود در قسمت تماس با ما تماس بگیرید

طراحی سایت ارزان در شیراز

طراحی سایت ارزان در شیراز از مهمترین siren web design به حساب میاید. برای طراحی سایت ارزان در شیراز شیراز کافی است هدف خود از طراحی سایت را مشخص نمایید سپس از، قسمت طراحی سایت ارزان در شیراز از نمونه کارهای سایت ما و نمونه کارهای فروشگاه اینترنتی در قسمت نمونه کار های طراحی سایت دیدن فرمایید و سپس با شماره تلفن های موجود در قسمت تماس با ما تماس بگیرید

شرکت طراحی سایت در شیراز

یکی دیگر از خدمات ما در گروه طراحی سایت سیرن که یکی از بهترین  شرکت طراحی سایت در شیراز است. کارفرمایان و مشتریان عزیز جهت شرکت طراحی سایت در شیراز کافی است از طریق سایت ما و قسمت شرکت طراحی وبسایت در شیراز، از نمونه کارهای سایت ما و نمونه کارهای فروشگاه اینترنتی در قسمت نمونه کار های طراحی سایت دیدن فرمایید و سپس با شماره تلفن های موجود در قسمت تماس با ما تماس بگیرید

سایت حرفه ای در شیراز

یکی دیگر از خدمات siren web design سایت حرفه ای در شیراز است. کارفرمایان عزیز جهت سایت حرفه ای در شیراز کافی است شما ابتدا از نمونه کارهای سایت ما و نمونه کارهای فروشگاه اینترنتی در قسمت نمونه کار های طراحی سایت دیدن فرمایید و سپس با شماره تلفن های موجود در قسمت تماس با ما تماس بگیرید

طراحی فروشگاه اینترنتی در شیراز

طراحی فروشگاه اینترنتی در شیراز برای تمامی سلیقه ها امکان پذیر است. گروه طراحی سیرن با فراهم آوردن تعداد زیادی نمونه کار فروشگاه اینترنتی در شیراز و قرار دادن تصاویر و امکانات آنها درون وب سایت این امکان را برای شما فراهم می آورد که با دید بهتر تصمیم خود را برای راه اندازی فروشگاه آنلاین بگیرید جهت طراحی فروشگاه اینترنتی در شیراز کافی است با شماره های درون وب سایت تماس حاصل فرمایید.

موبایل اپلیکشن در شیراز

موبایل اپلیکشن در شیراز از دیگر خدمات شرکت طراحی اپلیکشن سیرن در شیراز است. جهت موبایل اپلیکشن در شیراز کافی است ابتدا طرح اپلیکشن خود را برنامه ریزی کنید و سپس با ما برای مشاوره رایگان تماس بگیرید

 

طراحی وب سایت واکنش گرا در شیراز

طراحی وب سایت شیراز

طراحی سایت شیراز

شرکت طراحی سایت شیراز